نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس:
 نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس به لزوم احداث دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد تاکید کرد و گفت: مرکز غربالگری و تشخیص سرطان این شهرستان کمبود نیروی متخصص دارد.
کد خبر: ۹۵۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 19 April 2021
 
به گزارش تابناک لرستان، عباس گودرزی در حاشیه بازدید از مرکز غربالگری تشخیص سرطان شهرستان بروجرد در حمع خبرنگاران، احداث دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان بروجرد را یک ضرورت دانست و اظهارداشت: اگر بخواهیم دانشگاه علوم پزشکی را در بروجرد احداث کنیم تنها راه ممکن ارتقاء سطح کیفی و کمی و ایجاد رشته‌های مختلف در دانشکده پرستاری شهرستان بروجرد است.
وی افزود: تمام تجهیزات و امکانات مرکز غربالگری و تشخیص سرطان از سوی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان تامین و تحویل مرکز شده است. ساختمان مرکز غربالگری و تشخیص سرطان شهرستان بروجرد تا سال 1398 کاملا تکمیل شده اما فرآیند تامین و تحویل تجهیزات آن تا سال 1399 ادامه پیدا کرد.
 
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با بیان اینکه در مرکز غربالگری بیماران در بحث تشخیص سرطان ریه، مری، روده کوچک و معده انجام می‌شود عنوان کرد: برای تشخیص سرطان روده بزرگ و سرطان سینه به دلیل عدم وجود نیروی متخصص در این مرکز خدمات به بیماران ارائه نمی‌شود.
 
وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در این مرکز تصریح کرد: از نظر امکانات و تجهیزات هیچ گونه مشکلی در این مرکز نداریم فقط در بحث وجود نیروی متخصص فوق گوارش و رادیولوژیست باید تلاش کرد تا این مشکل را حل کرد که این مورد از طریق وزارت بهداشت و درمان و با هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حال پیگیری است.
گودرزی تاکید کرد: با تکمیل صد در صدی و بهره‌برداری مطلق از این مرکز کسانی که در بحث سرطان نیاز تشخیصی دارند در شهرستان بروجرد می‌توانند خدمات لازم را دریافت کنند و نیاز ی به هزینه زیاد و رفتن به دیگر شهرها را ندارند.
وی اظهارداشت: این مجموعه حلقه‌ای از زنجیره درمان شهرستان بروجرد محسوب می‌شود امید که با تامین حلقه‌های دیگر این زنجیره بتوانیم شهرستان بروجرد را در حوزه بهداشت و درمان و ارائه خدمات پزشکی به سطحی برسانیم که مردم عزیز محتاج به سفر به شهرها و استان‌های همجوار نباشند.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم بهداشت و درمان بروجرد را به مرتبه‌ای برسانیم تا زمینه‌ای شود برای احداث دانشگاه علوم پزشکی چرا که احداث دانشگاه علوم پزشکی برای شهرستان یک زیر ساخت مهم محسوب می‌شود.
 
وی در رابطه با توسعه دانشکده پرستاری شهرستان بروجرد نیز عنوان کرد: پیرو پیگیری‌های مستمر قبلی و مساعدت وزیربهداشت و درمان در بحث توسعه دانشکده پرستاری بروجرد موفق شدیم دانشکده را از تک رشته‌ای خارج کنیم و رشته هوش‌بری به این دانشکده اضافه شده است، رشته اتاق عمل نیز بنا به قولی که وزیر بهداشت و درمان داده‌اند به زودی اضافه خواهد شد. از سوی وزیر بهداشت و درمان اعلام شده که تنها راه اخذ مجوز دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء دانشکده پرستاری است و این اتفاق در حال رخ دادن است. احداث دانشگاه علوم پزشکی برای شهرستان یک ضرورت است که تلاش می‌کنیم با تجهیز و ارتقاء دانشکده پرستاری به این مهم دست پیدا کنیم.
به نقل از پایگاه خبری یافته/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار