تابناک-مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان گفت: در نیروگاه های استان فعالیت ها و بهره مندی از توانمندی ساخت داخل موجب شده تا استفاده حداکثری از توان داخل در تأمین قطعات و تجهیزات نیروگاهی محقق شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴ 19 April 2021

به گزارش خبرنگارتابناک هرمزگان، رضا مهرانی اظهار داشت: ظرفیت اسمی نیروگاه های استان در حال حاضر 3917 مگاوات است که با اتصال واحد گازی دوم نیروگاه کلاس F هنگام به شبکه برق سراسری، این مقدار به 4224 مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان تصریح کرد: به منظور آماده سازی نیروگاه ها برای پیک تابستان سال 1400، علاوه بر انجام تعمیرات اساسی، تعمیرات دوره‌ای نیز در واحدهای مختلف نیروگاهی آغاز شده و امسال برای ۲ واحد نیروگاه بخاری بندرعباس برنامه تعمیراتی داریم که یکی از این واحدها اواخر خرداد در مدار قرار خواهد گرفت و واحد دیگر نیز در چند روز آینده شروع به کار خواهد نمود.

مهرانی در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر بیان کرد: واحدهای بخاری نیروگاه بندرعباس ساخت شرکت GIE ایتالیا می‌باشد و در سال‌های گذشته 100% تجهیزات لازم جهت تعمیرات این واحدها، از خارج از کشور تأمین می‌شد. در سال‌های اخیر با تکیه بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، نیاز به تأمین قطعات خارجی در نیروگاه بندرعباس به 10% کاهش یافته است و امید است که در آینده نزدیک کلیه تجهیزات لازم در داخل کشور ساخته شود.

وی افزود: واحدهای گازی نیروگاه ایسین نیز ساخت شرکت مپنا می‌باشد و کلیه تجهیزات مورد نیاز جهت تعمیرات آن در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان با اشاره به نقش بی بدیل پشتیبانی شرکت های دانش بنیان در تأمین لوازم یدکی مورد نیاز جهت تعمیرات نیروگاه ها اظهار داشت: ساخت پره های متحرک و بلیدرینگ ثابت کورتیس توربین های نیروگاه بندرعباس و قطعات یدکی بی. سی. پمپ از نمونه فعالیت های شرکت های دانش بنیان در این زمینه می باشد.

رضا مهرانی با اشاره به تکلیفی که به تمامی نیروگاه‌ ها مبنی بر استفاده حداکثری از توان ساخت داخل شده، گفت: در نیروگاه های استان با همکاری متخصصین نیروگاه ها و با استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی در داخل استان و حتی خارج از استان مواردی از قبیل تأمین لوازم یدکی جهت تعمیرات اساسی واحدهای گازی نیروگاه ایسین، ساخت فیلترهای ایستگاه گاز و فیلترهای هوای ورودی این نیروگاه، ساخت استیم ایر پری هیترهای نیروگاه بندرعباس، تأمین ورق های کرتن استیل داخلی جهت بازسازی لانگستروم های نیروگاه مذکور، ساخت نازل پلیت توربین بخار و ساخت دمپرهای ورودی و خروجی مسیر باز گردش دود نیروگاه بندرعباس نمونه هایی است که از توان داخل حداکثر بهره صورت گرفته است.

مهرانی افزود: این رویه را در دستور کار نیروگاه ها قرار داده ایم که به هر قطعه ای که نیاز داریم ابتدا به سراغ شرکت‌های داخلی می رویم و اگر در ایران تولید داشته باشند، به صورت کامل تأمین نیاز از داخل کشور صورت می گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار