رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی و بازارچه‌های محلی آلوده‌ترین نقاط کرونایی منطقه غرب اهواز هستند که هر سه مورد بسیار چالش زا می باشند.
کد خبر: ۹۵۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 18 April 2021

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی و بازارچه‌های محلی آلوده‌ترین نقاط کرونایی منطقه غرب اهواز هستند که هر سه مورد بسیار چالش زا می باشند.

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: هر سه محل یاد شده به عنوان خط قرمز مرکز بهداشت محسوب می شوند که در صورت تخلف به طور جدی با آنها برخورد می شود.

وی افزود: به طور متوسط روزانه در منطقه غرب اهواز حدود ۲۰ تا ۳۰ مغازه پلمب می شوند همچنین نظارت بر باشگاه های ورزشی که به عنوان یکی از کانون های آلودگی هستند به طور جدی انجام می شود.

احمدی بلوطکی گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه غرب اهواز فعالیت باشگاه های ورزشی به صورت زیرزمینی است به گونه ای که وقتی به آنها مراجعه می کنیم درب باشگاه بسته بوده و ورود و خروج ها با هماهنگی انجام می شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که از داخل فضای باشگاه مطلع نباشیم نمی توانیم آن محل را پلمب کنیم که از این بابت با یک چالش بزرگ مواجه هستیم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: به اداره کل ورزش و جوانان اعلام کردیم آماری از وضعیت باشگاه های مجاز و غیرمجاز اهواز تعیین و تکلیف آنها را مشخص کند.

وی همچنین با بیان اینکه وضعیت بیماری همچنان مثل قبل بوده و میزان مراجعه به مراکز منتخب اهواز بالا و در حد ثابت است افزود: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۷۰۰ نفر به مراکز منتخب غرب اهواز مراجعه می کنند که از آنها تست گیری می شود و در صورت مثبت بودن در خانه قرنطینه می شوند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: زمانی تنها وضعیت خوزستان در کشور قرمز بود که به واسطه این موضوع تمام امکانات به خوزستان سرریز می شد اما اکنون بسیاری از شهرستان های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و امکانات وزارت بهداشت باید بین تمام شهرستان ها تقسیم می شود.

وی عنوان کرد: پیش بینی می کنیم در روزهای آینده میزان مراجعه به مراکز بهداشتی به دلیل روزه دار بودن شهروندان کاهشی شود همچنین ممکن است مردم از مراجعه به مراکز بهداشتی امتناع کنند.

احمدی بلوطکی گفت: از مردم انتظار داریم با داشتن هر گونه علائم در قرنطینه بمانند و در صورتی که احساس کنند علائم آنها تشدید می شود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار