برای آزادی ۷۱۱ زندانی در اصفهان ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با حمایت خیران زمینه رهایی آنان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹ 18 April 2021

معاون ستاد دیه اصفهان با بیان اینکه پارسال با کمک فولاد مبارکه ۱۰۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد، افزود: این ستاد همواره برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به کمک و پشتیبانی خیران نیاز دارد.
بهنام رحیمی افزود: جشن‌های گلریزان در اصفهان و دیگر شهرستان‌های استان به طور معمول در گذشته جمعی و با دعوت از خیران و مسئولان برگزار شد، اما امسال این آیین به دلیل شیوع ویروس کرونا غیرحضوری برگزار می‌شود.
وی گفت: برای آزادی هر زندانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است و برخی از این زندانیان بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون ریالی و تعدادی از آن‌ها هم بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی دارند.
رحیمی با بیان اینکه بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد استان محکوم مالی و حدود ۸۰ نفر آن‌ها محکوم به پرداخت مهریه هستند، افزود: ۷۱۱ نفر در اصفهان به دلیل جرایم غیر عمد و مالی زندانی هستند که با احتساب آمار کاشان و آران و بیدگل در مجموع ۹۶۰ زندانی در این استان وجود دارد.
معاون ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به وجود ۲۶ زن زندانی غیرعمد در استان گفت: جرم این زندانیان زن سنگین است و یا جرم دیگری هم مرتکب شداند که مشمول ستاد دیه نمی‌شود.
زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی‌مالی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار