معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت استان سمنان گفت: پنج هزار و ۹۱۲ مورد تخلف صنفی طی سال ۹۹ از صنف‌های مختلف در این استان ثبت شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴ 18 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت استان سمنان گفت: یکهزار و ۲۴۷ مورد گشت بازرسی مشترک با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها، تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، استاندارد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سال ۹۹ انجام شد که از این تعداد یکهزار و ۳۱۸ مورد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع تعزیراتی ارسال شد.

او یادآور شد: این تخلفات شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق بود که طی انجام بیش از ۶۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان ثبت و ضبط شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت استان سمنان افزود: این بازرسی‌ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالا‌های اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف انجام شد.

یحیایی بیان کرد: در این بازرسی‌ها پنج هزار و ۱۳۵ فقره پرونده تخلف به ارزش سه هزار و ۴۲۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون و ۴۱۰ هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار