کد خبر: ۹۵۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 18 April 2021

از آنجا که روند ارزهای دیجیتال در جهان در حال گسترش است، تعداد بیشتری از مردم اکنون از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهره می برند. در میان صدها ارز های دیجیتال که اکنون در بازار موجود است، ارز دیجیتال لایت کوین  یکی از سکه های رمزنگاری شده است که در بین سرمایه گذاران بسیار محبوب است!

ایجاد ارز دیجیتال لایت کوین  ارتباط تنگاتنگی با بیت کوین داشته است. در حالی که هویت واقعی خالق بیت کوین، Satoshi Nakamoto همچنان یک معما حل نشده است، چارلی لی، خالق ارز دیجیتال لایت کوین ، زندگی بسیار فعالی را در سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی و وبلاگ خود انجام داد. چارلی به عنوان یک کارمند سابق گوگل، در تلاش برای تحقق بخشیدن به نسخه ای سبک تر از بیت کوین (BTC) ، خود را وقف کرد.

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin

طلا و نقره های بازار ارز دیجیتال!

از آنجا که عملکردهای ارز دیجیتال لایت کوین  تقریباً با بیت کوین یکسان است، تفاوت اصلی بین آنها هزینه معاملات است که فقط در حدود 1/50 اندازه است. به دلیل اختلاف زیاد در قیمت، بیت کوین اغلب به دلیل ارزش ذخیره سازی و هدف طولانی مدت، خود را به عنوان طلا در نظر می گرفت و از طرف دیگر ارز دیجیتال لایت کوین  را نقره می دانستند.

ارز دیجیتال لایت کوین به دلیل قیمت گذاری منطقی تر برای استفاده روزمره و معاملات مناسب تر است و اغلب آینده پایدارتری نسبت به بیت کوین (BTC) دارد.

علاوه بر ارزش پولی، تفاوت بین ارز دیجیتال لایت کوین و Bitcoin را می توان از طریق استخراج کشف کرد. هر دو بیت کوین و ارز دیجیتال لایت کوین  از طریق استخراج تولید می شوند و تفاوت اصلی آنها در این است که ارز دیجیتال لایت کوین  فقط 2.5 دقیقه برای تولید بلوک به 10 دقیقه از بیت کوین نیاز دارد.

علاوه بر این، Bitcoin و ارز دیجیتال لایت کوین از الگوریتم کار متفاوتی استفاده می کنند. الگوریتم SHA-256 در بیت کوین می تواند محاسبه را با بهره وری بسیار بالاتر با استفاده از پردازش موازی انجام دهد. با این حال، ارز دیجیتال لایت کوین از الگوریتم (scrypt) که به عنوان "اسکریپت" تلفظ می شود، استفاده می کند که الگوریتمی است شامل الگوریتم SHA-256 اما سیال تر است!

برای دستیابی به درک عمیق و جامع تری از ارز دیجیتال لایت کوین ، در اینجا یک مطلب آموزشی برای مطالعه وجود دارد. ما همچنین ویدئوی کار در ارز دیجیتال و خرید و فروش آنها را در وب سایت علیرضا محرابی برای شما به صورت رایگان قرار داده ایم که می توانید برای آموزش هر چه بهتر کار با ارز دیجیتال، آن ویدئو ها را از دست ندهید.

در حالی که ارز دیجیتال لایت کوین و Bitcoin از مفهوم اثبات کار برای عملیات استخراج خود استفاده می کنند، الگوریتم های استفاده شده توسط دو سیستم بلاکچین بسیار متفاوت هستند. الگوریتم های استخراج ارز دیجیتال لایت کوین  بسیار ساده تر از بیت کوین است، به این معنی که می توان آن را روی رایانه هایی با قدرت کمتر اجرا کرد و به انرژی کمتری نیاز دارد.

با توجه به این واقعیت که استخراج معدن در سراسر جهان به میزان زیادی برق مصرف می کند و در حال حاضر کمبود کارت گرافیک قدرتمند برای تجهیزات استخراج وجود دارد، این می تواند یک مزیت بزرگ برای استخراج کنندگان ارز دیجیتال لایت کوین در آینده باشد.

ارز دیجیتال لایت کوین فقط پاداش بلوک خود را برای ماینرها به نصف کاهش داده است. بلاکچین ارز دیجیتال لایت کوین در ساعت 12:16 بعد از ظهر روز دوشنبه، 5 اوت 2019 به سطح بلوک ماشه ای 1،680،000 رسید. این رویداد آستانه مهمی برای استخراج کنندگان است زیرا شبکه ارز دیجیتال لایت کوین برای کاهش جوایز استخراج خود به نصف کل 840،000 بلوک (تقریبا هر مورد) طراحی شده است.

اکنون پاداش معدن برای هر بلوک از 25 LTC به 12.5 LTC کاهش یافته است. با توجه به زمان تولید بلوک در شبکه ارز دیجیتال لایت کوین حدود یک بلوک در هر 2.5 دقیقه، حدود 576 بلوک در 24 ساعت تولید می شود. این میزان سطح روزانه روزانه را از حدود 14،400 LTC به تنها 7،200 LTC در روز کاهش می دهد.

ارز دیجیتال لایت کوین Litecoin

به نصف رساندن این مسئله می تواند در علاقه به مشارکت در استخراج تأثیر داشته باشد، زیرا چندین تجهیزات استخراج ارز دیجیتال لایت کوین که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند اکنون ممکن است تولید یک LTC کافی برای تأمین هزینه های برق مشکل باشد.

این موضوع می تواند بر سودآوری و در نتیجه بر قیمت تأثیر بگذارد. طبق نظریه عرضه و تقاضا، نصف شدن مقدار باید قیمت ارز رمزپایه را افزایش دهد. از آنجا که آنها به ازای تولید هر بلوک سکه کمتری دریافت می کنند، این امر می تواند به معنی توقف تولید معدنچیان تا زمانی باشد که کار دوباره به سود برسد. هرچه سکه در گردش باشد، قیمت بالاتر خواهد بود، زیرا تقاضا از نظر تئوری بالاتر از عرضه است. اگرچه این برای سرمایه گذاران به نظر سود می رسد، اما نصف شدن می تواند به بازار بی ثبات تری منجر شود.

ارز دیجیتال لایت کوین  Cash در تاریخ 18 فوریه 2018 در بلوک 137،111،111 با نسبت 10: 1 از ارز دیجیتال لایت کوین جدا شد. به ازای هر 1 LTC نگهداری شده در این بلوک، دارندگان LTC می توانند 10 LCC را ادعا کنند. ارز دیجیتال لایت کوین  Cash ده برابر سکه ارز دیجیتال لایت کوین با حداکثر تعداد سکه 840،000،000 LCC سکه ارائه می دهد. زمان بلوک هدفمند 2.5 دقیقه منجر به 4 برابر دامنه معاملات بیت کوین می شود، در حالی که طبق گفته توسعه دهندگان LCC معاملات 90٪ ارزان تر از ارز دیجیتال لایت کوین  است.

با این حال، طبق CoinmarketCap.com، با سرمایه بازار 10 میلیون دلار، LCC با قیمت 0.015781 دلار (از تاریخ 22.08.2019) در مکان 237 است. قابل توجه است که اندکی پس از رسیدن انشعاب LCC به سرمایه بازار 127 میلیون دلار با قیمت 0.22 دلار رسید که اکنون بسیار ناگهانی سقوط کرده است. این نشان می دهد مانند بیت کوین و بیت کوین کش ارز رمزپایه انشعاب شده برای تسلط بر ارز اصلی به سختی کار می کند.

اخیراً برخی از عناوین منفی در مورد تعداد توسعه دهندگان ارز دیجیتال لایت کوین Core منتشر شده است. این موارد بیشتر به دلیل گزارش Electric Capital بود که ادعا می کرد فعالیت برنامه نویسان در توکن کند شده است و ارز دیجیتال لایت کوین  بیش از 90٪ از توسعه دهندگان خود را در سال 2018 از دست داده است.

در حالی که این گزارش از داده های خود از پورتال برنامه نویسی Github استفاده می کند، اما تجزیه و تحلیل به طور خاص سخت افزارها را حذف می کند و فعالیت هایی که تصویری اند را نسبتاً مغرضانه از واقعیت ارائه می دهد.

نتیجه گیری

با این حال، ارز دیجیتال لایت کوین  نیازی به تیم بزرگی از توسعه دهندگان ندارد زیرا آنها بیشتر کد را از تیم Bitcoin دریافت می کنند. از این لحاظ ارز دیجیتال لایت کوین Core از مزایای توسعه دهندگان Bitcoin Core بهره مند می شود. ارز دیجیتال لایت کوین  در نهایت با وجود بازاریابی اندک، توانسته است به یک ارز رمزپایه جالب در بازار امروز تبدیل شود. برای درک بهتر حوزه ارزهای دیجیتال پیشنهاد میکنیم که دوره آموزش ارزهای دیجیتال را مشاهده نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار