معاون توابخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۶۰ نفر از سالمندان بهزیستی مرکز «شمیم مهر» به همراه پرسنل این مرکز، علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۵۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 18 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«نیلوفر اختیاری»  اظهار داشت: پیرو تفاهم نامه ای که بین وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی منعقد شده، قرار براین شد تا در مرحله نخست، مراکز سالمندان واکسینه شوند اما در کرمانشاه تاکنون تنها یک مرکز سالمندان علیه ویروس، واکسینه شده است.

وی افزود: ۲ مرحله واکسیناسیون سالمندان این مرکز، با واکسن روسی انجام شده و طبق هماهنگی های صورت گرفته، ماموران اورژانس تا ۶ساعت پس از اتمام واکسیناسیون در محل حضور داشتند و هیچکدام از سالمندان به عارضه ای مبتلا نشده اند.

اختیاری ادامه داد: براساس مکاتبات انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی، در انتظار صدور دستور برای واکسینه شدن سایر سالمندان و سپس بیماران روانی و دارای معلولیت ذهنی هستیم.

۵۰۰نفر سالمند در انتظار واکسیناسیون هستند

وی از وجود پنج مرکز نگهداری از سالمندان در سطح کرمانشاه خبر داد و گفت: نزدیک به ۵۰۰نفر سالمند و پرسنل در انتظار واکسینه شدن هستند.

این مسوول به موج چهارم کرونا اشاره کرد و افزود: مراقبت های گذشته در مراکز سالمندان اعمال می شود این بدان معنا است که هیچکدام از آنان در این پیک اجازه ملاقات ندارند و نمی توانند به مرخصی بروند و همه پروتکل های بهداشتی در مراکز رعایت می شود.

وی اضافه کرد، ۲بار در روز وضعیت جسمانی سالمندان شامل تب سنجی و بررسی علایم حیاتی بررسی می شود و همه مراکز عاری از کرونا است.

بیش از ۱۶۴ هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه است که از این تعداد ۴۲ هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

طبق آخرین سرشماری، استان کرمانشاه ۱۹۵ هزار و ۷۰۱ سالمند ۶۰ سال به بالا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار