اعضای ستاد عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه در دیدار با آیت‌‎الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم وضعیت حجاب و عفاف قم را مورد بررسی و راهکارهایی را برای رفع مشکلات ارائه کردند.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 17 April 2021

به گزارش تابناک قم، اعضای ستاد عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه ظهر امروز با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) دیدار کردند.

آیت‌الله سعیدی طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به تمام مسلمانان اظهار کرد: تکلیف‌مدار بودن رمز موفقیت در کارها و اعمال ما خواهد بود حتی اگر افراد دیگر هیچ توجهی به این مباحث و معانی نداشته باشند ما باید به رسالت خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد: نماز نخواندن دیگران در نماز خواندن شخص مؤمن هیچ تاثیری ندارد چراکه نماز خواندن یک تکلیف شخصی و شرعی است.

امام جمعه قم گفت: گاهی اوقات با یک حرکت ما می‌توانیم دل‌هایی را به سمت کار و هدف الهی جلب کنیم که این عبادت در راه خداست اما اگر بتوانیم و انجام ندهیم در درگاه الهی مسئول هستیم.

وی افزود: وقتی قبول کردیم هدایت مردم یک عبادت است بعد از آن باید بپذیریم که عبادت قوانین، مقررات، مستحبات، واجبات و ابتلائاتی دارد که باید کامل رعایت شود و در کارهای اجتماعی نیز اگر این نکات رعایت نشود منجر به نتیجه‌گیری عکس در این راه خواهد شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام سیدنژاد عضو ستاد عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ستاد عفاف و حجاب حوزه‌های علمیه از ستادهای راهبردی نهادهایی است که در شورای انقلاب فرهنگی برای آن وظیفه تعیین شده است، گفت: بر اساس مصوبه ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای حوزه‌های علمیه در شورای انقلاب فرهنگی وظایفی تعیین شده و حوزه نتایج فعالیت‌های سالانه خود را در قالب گزارش به این شورا ارائه می‌کند.

وی از مشکلات عفاف و حجاب در قم را عدم درک کافی برخی از مدیران در این حوزه دانست و تصریح کرد: مشکل دیگر عدم اعتماد به مباحث مطرح شده از سوی متخصصان عرصه عفاف و حجاب است.

همچنین، حجت‌الاسلام کشوری مسئول قرارگاه عفاف وحجاب سپاه گفت: باید از ظرفیت بسیج برای رفع مشکل بی‌حجابی در قم استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ بافت مذهبی و سنتی قم عنوان کرد: در کنار تمام ظرفیت‌های گفته شده از جمله ظرفیت مردمی، حوزه، بسیج و.. برای رفع این مشکل هیچگاه نباید از جایگاه حاکمیت غافل شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار