مدیر امور آب و فاضلاب اسلام آبادغرب گفت: پیشگیری از بحران و قطعی آب در این شهرستان نیازمند مشارکت بیشتر مردم در مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف این مایه حیاتی است.
کد خبر: ۹۵۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 17 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،سید اصغر صفوی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل گرما، انتظار داریم مردم از مصارف غیر ضروری و هدر رفت آب جلوگیری کرده تا تابستان را با کمترین مشکل سپری کنیم.
وی با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی بارندگی‌ها در این شهرستان طی سال زراعی جاری ادامه داد: عدم مدیریت بهینه در مصرف آب، شهرستان را با بحران کم آبی مواجه می‌کند.
مدیر امور آب فاضلاب اسلام آباد غرب اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا نیز افزایش مصرف آب را بدنبال داشته و موجب برداشت بیشتر از منابع آبی سطح شده که این مساله با آغاز فصول گرم سال، بیش از پیش نمود پیدا خواهد کرد.
صفوی اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۷۵ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده در حالیکه سال گذشته ۴۳۶ میلی متر بارندگی داشتیم.

وی یادآور شد: با توجه به این شرایط در بخشی از شهر و چند روستای شهرستان با تنش آبی مواجه هستیم که در حال حاضر به چهار ۴ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستا اسلام آباد غرب گفت: نیاز آبی بخش شهری با ۴۵۰ لیتر در ثانیه از سراب ارکوازی و ۱۸ حلقه چاه تامین و منابع تامین آب بخش روستایی نیز از ۳۲ حلقه چاه و ۶ دهنه چشمه است

صفوی با بیان اینکه بخش شهری اسلام آباد غرب به صورت ۱۰۰ درصد زیر پوشش شرکت آبفا قرار دارد، افزود: از مجموع ۱۶٨ روستای شهرستان ۱۳۴ روستا نیز زیر پوشش آبفا هستند.

اسلام آباد غرب دارای بیش از ۳۲ هزار مشترک شهری و بیش از ۱۴ مشترک روستایی است.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار