روند صعودی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا،کاهش ساعت کاری ادارات، تعطیلی ۲ هفته‌ای بازار و انفجار یک منزل مسکونی در لرستان در صدر اخبار هفته گذشته این استان بود.
کد خبر: ۹۵۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ 17 April 2021

به گزارش تابناک لرستان، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۲ هزار و ۱۰۳ نفر از مردم لرستان به این ویروس مبتلا شدند و همچنین تعداد جان باختگان کرونا در این استان به یک هزار و ۴۹۶ نفر رسید، این در حالی است که ابتدای هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا در استان ۸۵ هزار و ۱۳۶ مورد و تعداد افراد جان باخته نیز یک هزار و ۴۳۳ نفر بوده است.

در هفته گذشته ۶ هزار و ۹۶۷ نفر مبتلای جدید به آمار افراد مبتلا به کرونا در لرستان افزوده شده است و متاسفانه در این مدت نیز ۶۳ نفر جان خود را از دست داده اند که این آمارها نشان از سیر صعودی کرونا با توجه به وضعیت قرمز استان دارد.

همچنین در حال حاضر یک هزار و ۱۱۲ بیمار و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

چهار برابر شدن تعداد فوتی های لرستان

تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان چهار برابر شده است و این درحالیست که پیش‌بینی می‌شود نتیجه تعطیلات عید نوروز از هفته آینده نمایان شود، موج چهارم ویروس کرونا در ۱۴ استان از جمله لرستان آغاز شده است.

اکنون وضعیت کنونی لرستان حاد، ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل و امکانات بستری جدید برای پذیرش بیماران پیش‌بینی شده است.

مرگ نوزاد یک ماهه مبتلا به کرونا در ازنا

 نوزاد یک‌ماهه ای که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان ازنا بستری بود جان باخت، این نوزاد در بیمارستان امام علی(ع) ازنا بستری بود و به علت وخامت اوضاع به خرم‌آباد منتقل شد اما به سبب گسترش بیماری فوت کرد، این کودک در روزهای پایانی پارسال متولد شده بود و تنها یک ماه داشت.

تعطیلی بازار اغلب شهرهای لرستان

با توجه به وضعیت قرمز کرونا در تمام شهرهای لرستان به همین منظور بازار خرم‌آباد و دیگر شهرهای استان به مدت ۲ هفته تعطیل شد و به جزو گروه شغلی یک شامل موادغذایی و بهداشتی تمامی صنوف موظف به تعطیلی در این مدت شدند.

کاهش ساعت کاری ادارات لرستان

فعالیت کاری ادارات استان از شنبه ۲۸ فروردین ماه به دلیل شرایط قرمز کرونایی و کاهش حضور مردم و کارمندان از ساعت ۹ صبح آغاز شد، در اجرای مفاد بند ۱۱ صورت جلسه چهل و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا و در راستای سنجش تاثیر زمان حضور کارکنان در کاهش روند شیوع این ویروس، فعالیت دستگاه های اجرایی به مدت سه روز با تاخیر آغاز می شود.

وضعیت دورکاری کارکنان کماکان بر اساس رنگ بندی قرمز شهرستان‌ها با حضور یک سومی نیروها است.

آغاز گام پنجم طرح شهید سلیمانی در لرستان

گام پنجم طرح شهید سلیمانی با رویکرد جدید مقابله با کرونا در این استان آغاز شد، این طرح با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی به تمامی شبکه های بهداشت و درمان سراسر استان ابلاغ شد، در این مرحله از طرح مانند چهار گام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین به صورت مستقیم مشارکت دارند.
گام پنجم طرح شهید سلیمانی برنامه واکسیناسیون عمومی اضافه شده است، تکمیل واکسیناسیون حدود ۹۰ درصد اولویت های تعیین شده در فاز اول که سه ماه به طول می انجامد در این مرحله انجام می شود.

اجرای مرحله دوم واکسیناسیون سالمندان

مرحله دوم واکسیناسیون سالمندان مراکز نگهداری لرستان علیه ویروس کرونا آغاز شد، البته کار واکسیناسیون سالمندان مستقر در سراهای استان از حدود چهار هفته قبل آغاز شد.

آتش سوزی درخت صدساله گردو

 

یکی از درختان چند صد ساله گردوی منطقه نمونه گردشگری "کهمان" الشتر در شهرستان سلسله توسط افراد ناشناس و به دلایل نامعلوم به آتش کشیده و قطعه قطعه شد، عمر برخی از درختان گردوی منطقه نمونه گردشگری کهمان به چند صدسال می رسد.

 

منطقه گردشگری کهمان شهرستان سلسله به دلیل سراب، رود و چشمه های جوشان و خنک و همچنین درختان تنومند گردو معروف است که با داشتن یکهزار و ۷۰۰ هکتار باغ گردو، ۳۰ درصد تولید استان را در این خصوص دارد.

انفجار یک منزل مسکونی در خرم‌آباد

انفجار در یک منزل مسکونی روستای "سرنمک " شهرستان خرم‌آباد یک کشته و ۶ مصدوم برجا گذاشت. ساعت هفت صبح روز ۲۵ فروردین ماه گزارشی مبنی بر انفجار در روستای سرنمک دریافت و ۲دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام شد بر اثر این حادثه یک منزل مسکونی در روستای سرنمک از توابع بیرانشهر بطور کامل تخریب شده است.

جان باخته این حادثه یک خانم ۶۰ ساله بود و مجروحین نیز پس از اقدامات اولیه توسط تیم اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شدند.

ثبت نام هشت هزار و ۱۳۴ نفر برای انتخابات شورای روستا

هشت هزار و ۱۳۴ نفر برای حضور در انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کردند و ثبت نام قطعی در پلدختر ۶۹۶ نفر، کوهدشت ۹۱۴، بروجرد ۶۹۹، ازنا ۴۰۲ و سلسله ۷۷۰ نفر بوده است.

همچنین ۷۲۹ نفر برای شوراهای روستایی چگنی، ۵۵۱ نفر دورود، ۷۶۹ نفر دلفان، ۲۲۰ نفر رومشکان و ۸۱۲ نفر در الیگودرز داوطلب شدند و شهرستان خرم آباد با ثبت نام یکهزار و۵۷۲ نفر بیشترین تعداد داوطلبان را داشته است.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی یکهزار و ۵۶۹ روستای لرستان از روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز و به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور انجام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار