فرماندار نایین از تشدید طرح نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل ورودی‌ها در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹ 16 April 2021

محمدحسین نصرتی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا این شهرستان گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۲۹ تست مثبت کرونا داشتیم و از ابتدای اپیدمی این بیماری، در شهرستان نایین چهار هزار و ۵۸۸ تست کرونا گرفته شده که یکهزار و ۷۳۸ مورد از آنها مثبت بوده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳ بیمار کووید- ۱۹ در این شهرستان بستری هستند که از این تعداد پنج نفر بدحال بوده و در آی سی یو بسر می برند که از وخامت شرایط این بیماری در شهرستان نایین حکایت دارد.

 نصرتی تاکید کرد: با توجه به شرایط حاد و اسفناک بیماری، هم اکنون ظرفیت تمام بیمارستان های استان تکمیل شده و آمار شهرستان نایین نیز از میزان پیک قبلی فراتر رفته است.

رییس ستاد کرونا شهرستان نایین اعلام کرد: با توجه به این شرایط از امشب کلیه اصناف(حتی مشاغل سطح یک) غیر از داروخانه ها و آژانس هااز ساعت ۲۱:۳۰ باید تعطیل باشند و کماکان ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ الی سه بامداد ادامه دارد.

وی ادامه داد: اصناف نایین بیش از ۹۰ درصد از پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند که جای تشکر دارد.

نصرتی افزود: در روزهای اخیر نیز ۲۲۵مورد بازدید از اصناف این شهرستان در این راستا صورت گرفته که سه متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرماندار نایین همچنین با اشاره به آسیب های وارد شده به کسب و کار اصناف ناشی از اعمال محدودیت های کرونایی گفت: ما بر مشکلات اصناف واقفیم و آنها را به استانداری‌ و ستاد استانی نیز انعکاس داده ایم.

 وی اظهار داشت: بر اساس مصوبات و صحبت های استاندار اصفهان مقرر شده است که در اجرای محدودیت ها؛ بانک ها به مدت دو هفته از برگشت  چک های اصناف خودداری کنند و مالیات روزهای تعطیلی اجباری اصناف از اصل مالیات آنها کاسته و نیز  بسته حمایتی برای آنها در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار