مدیرکل پست قم با بیان اینکه کرونا باعث رشد چشمگیر ارسال بسته های پستی در سال گذشته شد، گفت: هفت میلیون و ۱۲ هزار مرسوله وارده و صادره سال ۹۹ توسط پُست قم جا به جا شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 15 April 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری منش‌ افزود: از مجموع مرسوله های جا به جا شده در سال گذشته، چهار میلیون و ۷۱ هزار  مرسوله از قم به سراسر کشور ارسال گردیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار مرسوله ثبتی، بسته و عادی، سال ۹۹ به قم وارد و توسط کارکنان اداره کل پست این استان به گیرندگان آن تحویل داده شده است.

مدیرکل پست قم با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و وجود چاپخانه های برجسته کشور در این استان اظهار داشت: به دلیل محدودیت های کرونایی و اعمال ممنوعیت تردد میان استانی، خریدهای اینترنتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد چشمگیری داشت که جا به جایی و تحویل این بسته ها به عهده اداره کل پست قرار داشت.

وی با اشاره به تغییر رویکرد مردم به خریدهای اینترنتی به صورت بسته های پستی‌ افزود: با افزایش خریدهای اینترنتی، پُست در این میان رابط بین خریدار و فروشنده شد و همین امر باعث شد نوع مرسولات به ویژه در نیمه نخست سال گذشته اغلب به صورت بسته و امانت پستی باشد.

وی ادامه داد: میزان بسته های پستی صادر شده از قم در سال ۹۹، یک میلیون و ۴۲۰ هزار مرسوله بوده که این آمار نسبت به سال ۹۸، ۱۸۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پست قم افزود: همچنین سال گذشته با ثبت ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار مرسوله صادره از قم، تعداد مرسوله های ثبتی صادره از قم، ۷۳ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

باقری منش با بیان اینکه حجم مرسوله های بسته ای وارده به قم در سال گذشته ۷۹۵ هزار مرسوله بوده است گفت: تعداد مرسوله های ثبتی وارده به قم نیز با ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار مرسوله، ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد:‌ تمام تلاش شرکت ملی پست این است که با بهره‌گیری از سیستم های نوین حمل‌ونقل و نیروی انسانی ماهر،‌ تمام مرسولات پستی را با نهایت دقت و ظرافت انتقال دهیم تا کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

مدیرکل پست قم ادامه داد: به تمام نامه‌ها و بسته‌های تحویل داده‌شده به اداره کل پست استان برای ارسال به اشخاص و نهادهای دیگر،‌ کد رهگیری تعلق می‌گیرد و مراجعین می‌توانند در هر زمان با این کد از آخرین وضعیت ارسال بسته خودآگاه شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار