در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سایز لاستیک خودرو پژو بپردازیم تا در زمان خرید لاستیک پژو دچار سردرگمی نشوید ، پس همراه ما باشید .
کد خبر: ۹۵۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 14 April 2021

راهنمای انتخاب لاستیک برای خودروهای خانواده پژو

همانگونه که می دانید خودروهای خانواده پژو, شامل پژو 206 و پژو پرشیا و پژو 405 , همانند پراید جزء پرمصرف ترین خودروهای سواری در بازار ایران می باشند. از این رو مصرف لاستیک این خودروها به مراتب بیشتر از سایر خودروهای سواری در بازار ایران می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی سایز لاستیک خودرو پژو بپردازیم تا در زمان خرید لاستیک پژو دچار سردرگمی نشوید.

ابتدا باید بدانید, لاستیک خودرو های مختلف براساس سایز طبقه بندی می شوند و هر خودرو یک سایز لاستیک استاندارد یا فابریک در زیر خود جای می دهد. در این رابطه باید بدانید که تولیدکنندگان خودرو در کشورهای مختلف براساس وزن ماشین, سرعت ماشین و ابعاد آن اقدام به انتخاب یک لاستیک مناسب برای خودروی مورد نظر می کنند که خودروهای خانواده پژو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با توجه به این مطلب ذکر شده در بالا, جالب است که بدانید که اگرچه وزن خودروهای پژو 206 , 405 و پرشیا با یکدیگر تفاوت دارند یا دست کم برای پژو 206 این مقدار بسیار جلب توجه می کند, سایز لاستیک فابریکی که توسط گروه ایران خودرو برای این سه خودرو در نظر گرفته شده یکسان و همگی به سایز 185/65R14 می باشد. لازم است که بدانید که هر یک از این اعداد و حروف درج شده بعنوان سایز لاستیک بیانگر یکی از مشخصه های لاستیک مورد نظر می باشد که در زیر به معرفی هر یک از این مشخصات می پردازیم:

1- 185 : این عدد بیانگر پهنای لاستیک مورد نظر برحسب میلیمتر می باشد. یعنی پهنای لاستیک پژو 18.5 سانتیمتر می باشد.

2- 65: این عدد به اصطلاح به ضریب منظر لاستیک مشهور می باشد. حاصلضرب این عدد در پهنای لاستیک ارتفاع فاق لاستیک را نشان می دهد.

3- R: این حرف لاتین بیانگر این مسئله می باشد که ساختار لاستیک از نوع رادیال می باشد و مربوط به روش ساخت لاستیک می باشد.

4- 14: عدد 14 بیانگر سایز رینگ خودروی پژو برحسب واحد اینچ می باشد.

حال کافیست که در زمان خرید لاستیک برای خودروی خودتان این سایز لاستیک را به فروشنده لاستیک بگوئید تا از قیمت لاستیک پژو از برندهای مختلف ایرانی و خارجی مطلع شوید.

راهنمای انتخاب لاستیک برای خودروهای خانواده پژو

البته در مواردی ممکن است استثناء پیش بیاید و سایز لاستیکی غیر از لاستیک ذکر شده در بالا بعنوان سایز فابریک خودروی پژو از سوی سازنده خودرو در نظر گرفته شود, که البته این مسئله عمدتا در پژو پارس یا همان پرشیا رخ می دهد. این مسئله معمولا در خودروهای پرشیا به اصطلاح آپشن دار رخ می دهد که در این حاالت از رینگ آلومینیومی با سایز 15 اینچ استفاده می شود و لاستیک مورد استفاده در این حالت معمولا سایز 195/60R15 یا 185/65R15 می باشد.

علاوه بر موارد فوق لازم است بدانید که طراحی خودروهای خانواده پژو به گونه ای می باشد, که می توانید لاستیک های پهن تر از لاستیک فابریک نیز زیر آن بیندازید. بعنوان مثال علاوه بر سایز فابریک دو سایز 195/60R14 و 205/60R14 نیز می تواند بعنوان لاستیک جایگزین زیر این خودروها قرار بگیرد, که البته برای پژو 405 و پرشیا شما می توانید از رینگ 15 اینچ نیز استفاده نمائید که در اینصورت سایزهای 185/65R15 و 205/60R15 نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه لزومی دارد که از سایزهای پهن تر از لاستیک فابریک در زیر خودرو استفاده کنیم. برای پاسخ به این سوال باید توجه کنید که با افزایش پهنای لاستیک تعادل خودرو در سرعتهای بالا بیشتر خواهد بود, لذا توصیه می شود که در صورتی که تردد بین شهری زیادی دارید از لاستیک های پهن تر استفاده نمائید. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشد که قیمت لاستیک پهن تر بیشتر از قیمت لاستیک فابریک می باشد.

به طور کلی اگر قصد تعویض لاستیک پژو را دارید بهتر است تا موارد زیر را د نظر داشته باشید:

1- هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می شود.

2- استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می شود.

3- همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.

راهنمای انتخاب لاستیک برای خودروهای خانواده پژو

در پایان اگر نمی دانید که از چه برند لاستیکی استفاده کنید, می توانید از میان لاستیک های ایرانی لاستیک بارز, لاستیک کویر تایر, لاستیک یزد تایر و یا دنا را انتخاب کنید و از میان برندهای خارجی می توان به لاستیک کومهو و رودستون اشاره نمود. همچنین از شما دعوت می کنیم که جهت مشاهده قیمت روز انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی به فروشگاه اینترنتی تهران تایر مراجعه نمائید. در فروشگاه تهران تایر علاوه بر خرید اینترنتی لاستیک, امکان مراجعه حضوری و استفاده از خدمات تعویض و بالانس نیز وجود دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار