معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون ۴ محموله خارجی از واکسن کرونا وارد استان و طبق اولویت تزریق شده است.
کد خبر: ۹۵۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 14 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک همزمان با سراسر کشور از اواسط بهمن سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۴ مرحله از کشور روسیه (اسپوتنیک وی)، ۲ محموله از کشور چین(سینوفارم) و ۱ محموله نیز از کشور هند(بهارات) وارد و به افراد گروه هدف تزریق شده است.
وی یادآورشد: خوشبختانه تا این لحظه در هیچ یک از افرادی که این واکسن ها را دریافت کرده اند، عارضه جدی رخ نداده و گزارش نشده است.
وی تاکید کرد: طبق برنامه ای که وزارت بهداشت اعلام کرده، بخش عمده ای از همکاران بهداشت و درمان واکسینه شده اند.
دکتر علیمحمدی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم تا هفته آینده نیز یک محموله دیگر از کشور سوئد (آستارازنکا) به کشور و استان مرکزی تحویل داده شود که بخش باقیمانده از بهداشت و درمان را واکسینه خواهیم کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: طبق تعهدی که وزارت بهداشت داشته، برای سالمندانی که تحت پوشش مراکز بهزیستی هستند ۲۷۰ نفر و ۱۵۰ نفر از بیماران خاص دیالیزی و تعدادی از جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد، بیش از ۵۰۰ نفر از مبتلایان به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، تاکنون واکسینه شده اند.
وی افزود: همچنین به ۳۰۰ عضو سازمان نظام پزشکی که بالای ۵۰ سال سن دارند و ۴۸۵ نفر از پاکبانان نیز در کنار سایرین واکسن کرونا تزریق شده است.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود واکسیناسیون عمومی از اواخر خرداد سالجاری، آغاز شود، گفت: با توجه به اوج گیری و ادامه دار بودن پیک چهارم و افزایش شدید تعداد مبتلایان و بستری و فوتی ها، به مردم توصیه کرد تا واکسیناسیون عمومی، همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: زدن ماسک، شست و شوی مرتب دست ها و رعایت فاصله دو متری همچنان بهترین روش برای مدیریت و کنترل کرونا است، منتهی به شرطی که هر سه این موارد با هم و همزمان انجام شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به هیچ وجه به شایعات و اخبار جعلی مبنی بر فروش واکسن های کرونا توجه نکنند، چراکه با توجه به اینکه تمام واکسن های مورد تایید وزارت بهداشت در سامانه ثبت و سپس عرضه و تزریق می شوند، این نوع تبلیغات بیشتر چیزی شبیه به کلاهبرداری و سودجویی دلالان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار