مدیرکل محیط زیست البرز گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۹ در حال حاضر در سه زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده جنوبی، منطقه شکار ممنوع طالقان و ارتفاعات ساوجبلاغ حدود ۴۰۰۰ کل و بز زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 14 April 2021

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی با اشاره به اهداف سرشماری حیات وحش اظهار کرد: سرشماری حیات وحش استان هر ساله در چند نوبت با هدف دستیابی به حداقل جمعیت، ترکیب جنسیتی و سنی و همچنین آگاهی از وضعیت زیستگاه‌ها، عوامل تهدید حیات وحش و نهایتاً حفاظت بهینه مناطق بر اساس اطلاعات روزآمد اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۹ در حال حاضر در سه زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده جنوبی، منطقه شکار ممنوع طالقان و ارتفاعات ساوجبلاغ حدود ۴۰۰۰ کل و بز زندگی می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: مناطق حفاظت شده البرز با دارا بودن تنوع و غنای گونه‌های گیاهی و جانوری به عنوان کلکسیونی از تنوع زیستی کشور محسوب می شوند.

حکیمی با اشاره به گونه‌های جانوری موجود در این زیستگاه‌ها گفت: از حیات وحش شاخص این زیستگاه‌ها می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گراز، کفتار، تشی، روباه، خرگوش و ... اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار