مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به توقف صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی گفت: ۱۰۰ درصد زیرساخت‌های نسخه‌نویسی و نخسه‌پیچی الکترونیکی تامین اجتماعی در تمام مراکز درمانی طرف قرارداد و خارج از قرارداد این سازمان در استان کرمانشاه فراهم است.
کد خبر: ۹۵۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 14 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «میثم حجتی‌پور»  افزود: همه مراکز درمانی مانند مطب‌های پزشکی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها، پاراکلینک‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها می‌توانند با ورود به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی به نشانی ep.tamin.ir نخسه نویسی و نسخه پیچی، اسناد بستری و سرپایی افراد را با ارایه کد ملی و کد رهگیری ( سریالی که افراد زیرپوشش از طریق اعلام وضعیت آنها داده شده) به صورت الکترونیکی انجام ‌دهند و دیگر نیازی به دفترچه نیست.

او با بیان اینکه از سال ۹۴ طبق برنامه ششم توسعه و در راستای اجرای دولت الکترونیک حذف صدور دفترچه درمانی در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت، گفت: از سال ۹۷ در استان تمام مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی خدمات درمانی را به صورت نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی انجام می شد.

حجتی پور همچنین اظهار داشت: از سال ۹۷، در یک سلسله کارگاه ها و کلاس های آموزشی تمام پزشکان و کادر درمان استان در راستای اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی آموزش داده شده و اگر پزشکی یا مرکز درمانی ادعا کنند که بلد نیست به سیستم وصل شود قابل باور نیست زیرا آدرس سامانه و تمام مراحل آن به سادگی با درج کد ملی و کاربری بیمه شدگان در دسترس آنها است.

او از بیمه شدگان خواست با شماره‌گیری #۱۶۶۶*، و شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه یک (استعلام اعتبار درمانی)، ورود کد ملی از وضعیت پوشش بیمه درمان با انتخاب گزینه یک (استحقاق‌سنجی) آگاه شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه همچنین افزود: مراکز درمانی به ویژه مطب‌های پزشکی که به سیستم اینترنتی وصل نیستند، پزشک باید در یک سر برگ نسخه پزشکی اش با درج کد ملی و رهگیری بیمه شده نسخه بیمار را بنویسد تا او از خدمات درمانی بهره‌مند شود و هیچ دغدغه ای به دلیل نبود دفترچه نداشته باشد.

روزانه سه هزار نسخه الکترونیکی در استان کرمانشاه تولید می‌شود

حجتی پور در بخش دیگر از سخنان خود گفت: از مهرماه سال ۹۹ به صور رسمی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در تمام مراکز درمانی طرف قرارداد به اجرا درآمد و امروز ۸۰ درصد نسخه های افراد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی الکترونیکی تولید می شود.

او بیان داشت: در حال حاضر روزانه سه هزار نسخه الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح استان تولید می شود.

وی در ادامه از بیمه شدگان تامین اجتماعی استان خواست با شماره گیری ۱۴۲۰ سامانه کشوری این سازمان تمام مشکلات و عدم هماهنگی ها اطلاع دهند.

حجتی پور در ادامه با اشاره به جهانی شدن دولت الکترونیکی و الزام و ضرورت وجود انجام کارها به صورت الکترونیکی از پزشکان خواست از این قافله عقب نمانند و در مقابل نسخه نویسی و پیچی الکترونیکی مقاومت نکنند.

بیش از هراز و ۱۰۰ مرکز درمانی اعم مطب‌های پزشکی، بیمارستان های دولتی و خصوصی، داروخانه، مراکز پاراکلینگ و رادیولوژی ، آزمایشگاه و غیره در سطح استان کرمانشاه طرف قرار داد تامین اجتماعی است.

هم اکنون ۷۶۸ هزار و ۵۶۲ نفر در کرمانشاه زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۹ درصد جمعیت ۲ میلیون نفری استان را شامل می‌شوند.

از مجموع افراد زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه ۲۴۸ هزار و ۵۵۳ نفر بیمه شدگان اصلی هستند و بقیه افراد تبعی تحت پوشش به حساب می آیند.

همچنین تعداد مستمری بگیران اصلی و تبعی اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ۱۲۱ هزار و ۷۰۷ نفر است.

سازمان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه ۲ بیمارستان شهدا و حضرت معصومه (س) و ۲ مرکز بزرگ پلی کلینیک شماره یک و ۲ در شهر کرمانشاه و درمانگاه اسلام آبادغرب و بیستون دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار