مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: برای تکمیل قطعه دوم آزادراه شرق اصفهان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۷۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۵۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ 13 April 2021

علیرضا صلواتی افزود: قطعه اول این آزاد راه  ۲۹.۶ کیلومتر و قطعه دوم ۳۴ کیلومتر است.

وی طول قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان را ۳۰ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: این قسمت از پروژه تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در دی ماه سال ۹۸ این پروژه آغاز به کار کرد و براساس زمان بندی قرار است طی ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان اظهار داشت: بودجه موردنیاز برای تکمیل پروژه تا پایان طرح  هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و همچنین بودجه مورد نیاز در سال جاری برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان است.

صلواتی کاهش زمان سفر استان‌های شمالی و جنوبی(کریدور شمال به جنوب) ۸۰ دقیقه، کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه ۱۵ میلیون لیتر و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره بهره برداری ۲۰ ساله، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای به میزان ۱۵ درصد(کاهش تلفات جاده‌ای حدود ۲۵۰ نفر در دوره بهره برداری ۲۰ ساله)، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را از مزایای احداث این طرح ملی برشمرد.

استاندار اصفهان در این نشست بر ضرورت تکمیل این پروژه ملی تاکید کرد و گفت : متاسفانه قطعه سوم پروژه کنار گذر شرق اصفهان به کندی پیش می‌رود و باید برای سرعت بخشی به این پروژه اهتمام لازم صورت بگیرد.

عباس رضایی افزود: باید کارگاه‌های این پروژه فعال‌تر و به صورت سه نوبته کار کنند تا پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هنر مسئولان این است که مسائل و مشکلات را در شرایط سخت حل و فصل کنند.

به گفته استاندار اصفهان، مدیران، پیمانکاران و مشاوران پروژه کنارگذر شرق اصفهان باید طرح و ماشین آلاتی به کار بگیرند تا این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: باید مسائل و مشکلات به صورت ریشه‌ای برطرف و پروژه ظرف مدت تعیین شده به اتمام برسد.

رضایی، پروژه کنار گذر شرق اصفهان را از پروژه‌های تاثیرگذار و مهم استان دانست و خاطرنشان کرد: اتمام این پروژه در راستای کاهش آلایندگی، ترافیک و جلوگیری از حوادث تاثیرگذار است.

استاندار اصفهان همچنین امروز از پل های شهید سلیمانی نیز بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار