اسمعیل اکبری بیستم دیماه ۹۹ در نشست تخصصی با موضوع خانواده، استان فارس را جزو پنج استان آمار بالای طلاق در کشور دانست و افزود: برای رسیدن به چشم‌انداز حوزه خانواده و کاهش آمار طلاق نیازمند راه‌اندازی شورایی با حضور تمام نهادها هستیم.
کد خبر: ۹۵۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 13 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: لیلا نورافشان افزود: اما اگر بخواهیم به نسبت جمعیت استان فارس مقایسه کنیم در واقع باید گفت، ازدواج و طلاق کاهش داشته است که یکی از دلایل آن می‌تواند بر اثر شیوع ویروس کرونا باشد.
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه پارسال در مقایسه با سایر استان ها به میزان هشت و ۶ دهم درصد کاهش ثبت ازدواج داشتیم، گفت: بجز کرونا، مسایل اقتصادی و معیشتی، اشتغال و مسکن از دیگر مسایلی است که مانع ازدواج جوانان ها شده است.
وی با بیان اینکه پارسال ۱۸ هزار و ۱۶۴ مورد ازدواج در استان فارس به ثبت رسیده است، بیان داشت: این آمار نسبت به مشابه سال ۹۸ که ۱۶ هزار ۶۰۹ نفر بود، افزایش سه درصدی داشته است.
نورافشان اضافه کرد: فارس نسبت به سایر استان های کشور در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ در مقایسه با ۹۸ بیشترین آمار ازدواج را داشته و جزو پنج استان برتر کشور در این زمینه هستیم.
وی تاکید کرد: همچنین در بحث طلاق نیز بیشترین آمار در کشور داشتیم و جزو پنج استان نخست در این امر هستیم.

گروه های پر خطر در ازدواج


پیش از این ،معاون دادگستری فارس با اشاره به برخی از علل طلاق مانند کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد،بی وفایی، بددهنی و کتک کاری گفته بود: در حوزه ازدواج شیراز در سال ۹۶ تعداد ۱۲ هزار و ۲۸۹ ازدواج داشتیم که در سال ۹۷ به ۱۱ هزار ازدواج کاهش یافت و در سال ۹۸ به ۱۰ هزار و ۲۹۹ مورد و در ۹ ماهه سال ۹۹ به هفت هزار و ۵۴۰ ازدواج کاهش یافته است.
اسمعیل اکبری بیستم دیماه ۹۹ در نشست تخصصی با موضوع خانواده، استان فارس را جزو پنج استان آمار بالای طلاق در کشور دانست و افزود: برای رسیدن به چشم‌انداز حوزه خانواده و کاهش آمار طلاق نیازمند راه‌اندازی شورایی با حضور تمام نهادها هستیم.
وی با اشاره به نسبت ازدواج‌ به طلاق‌ اعلام کرد: نسبت ازدواج به طلاق بر اساس آمار نگران کننده‌ای است، همچنین باتوجه به نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان‌ها نیز شاهد افزایش طلاق بوده‌ایم. البته وضعیت استان فارس در کشور خوب نیست.

دراستان فارس برابر هر یک طلاق سه ازدواج ثبت شده است


همچنین دوم دیماه ۹۹ مدیر کل ثبت احوال فارس، گفته بود : در ۹ ماه امسال ۲۲ هزار و ۹۰۰ مورد ازدواج در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ هشت دهم درصد کاهش داشته است.
علیرضا انصاری افزود:نسبت ازدواج به طلاق ثبت شده در استان سه و یک دهم درصد است که بیانگر این مطلب است که در استان برابر هر یک طلاق، سه ازدواج ثبت شده که این عدد در شهر شیراز ثبت ۲ و چهار دهم ازدواج در مقابل یک طلاق است.
وی ادامه داد: بیشترین ازدواج مردان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده و میانگین اختلاف سن زوجین هنگام ازدواج نیز پنج و هشت دهم سال است.
مدیرکل ثبت احوال فارس تصریح کرد: همچنین طی ۹ ماه سال ۹۹ هفت هزار و ۳۸۸ مورد طلاق در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ ، ۲ و ۹ دهم در صد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که ۳۱ درصد طلاق‌ها در پنج سال ابتدای زندگی مشترک زوجین رخ داده، نیمی از طلاق‌های ثبت شده قبل از گذشت هشت سال از زندگی مشترک بوده و بیشترین درصد طلاق‌ها در فاصله یک تا ۲ سال بعد از زندگی مشترک به وقوع پیوسته است.
انصاری ادامه داد: میانگین سنی مردان در زمان طلاق ۳۷ و ۹ دهم سال و زنان ۳۲ و هشت دهم سال، میانگین طول مدت ازدواج در طلاق‌های ثبت شده ۱۰ و ۶ دهم سال است که علت روند افزایشی آن می‌تواند افزایش طلاق در زوج‌های قدیمی‌تر باشد.

برچسب ها: کرونا ، طلاق ، ازدواج ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار