رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: عملیات واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی در روستاهای این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 13 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان ، مسعود  خاتمی اظهار داشت: با واگذاری تعهدات سه ماهه اول سالجاری توسط اداره کل دامپزشکی استان کردستان به شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان عملیات مایه کوبی دام های سبک و سنگین آغاز شد.

وی افزود: بر همین مبنا با برنامه ریزی و ساماندهی اکیپ های عملیاتی بخش دولتی و خصوصی با اولویت کاری در واحدهای روستایی نوار مرزی زلزله زده تا پایان خردادماه عملیات مایه کوبی ادامه خواهد داشت.

رییس شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: مایه کوبی دام های سنگین و سبک علیه بیماری های شاربن سیاه زخم، لامپی اسکین و آبله به صورت کاملا رایگان بدون اخذ وجه از دامدار انجام می شود.

وی از دامداران منطقه خواست با اکیپ های عملیاتی اعزامی ازطرف دامپزشکی مریوان همکاری های لازم را داشته تا با این عمل از بروز ورخداد بیماریهای مذکور پیشگیری به عمل آید.

اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه در ایام مبارک رمضان

خاتمی از اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه در ایام مبارک رمضان خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان شبکه دامپزشکی مریوان قصد دارد با اجرای طرح تشدید و چند برابری نظارت های بهداشتی کارشناسان بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهر در اوقات اداری و غیراداری و ایام تعطیل اقدام کند.

وی تاکید کرد: شهروندان از خرید هر نوع فرآورده غیر بسته بندی، فاقد تاریخ تولید و انقضا، فله‌ای و خارج از یخچال به طور جدی خودداری کرده تا افراد متخلف بهداشتی از نوع انتخاب غیربهداشتی افراد سوء استفاده نکرده و غذای سالم بر روی سفر خانوارها با نظارت های دامپزشکی وهمکاری مصرف کنندگان انتقال یابد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلفات بهداشتی در مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی با شماره تماس۳۴۵۲۱۴۲۶ تماس گرفته تا در اسرع وقت کارشناسان این شبکه نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار