مدیرکل اوقاف هرمزگان از برنامه های ایام ماه مبارک رمضان خبرداد:
تابناک-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری برنامه های فرهنگی درقالب طرح «ضیافت الهی» به صورت مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 13 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که سازمان اوقاف در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در مناسبت‌های فرهنگی دارد، اجرای طرح «ضیافت الهی» است. این طرح در ایام ماه مبارک رمضان در بیش از ۱۵ بقعه متبرکه شاخص سطح استان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: اهم فعالیت‌هایی که در ایام ماه رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می‌شود، شامل غبارروبی بقاع متبرکه، جزء خوانی قرآن کریم، تفسیر روزانه قرآن کریم، ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در روز وفات حضرت خدیجه(س)، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان و راه‌اندازی کاروان شادی به همین مناسبت، اجرای طرح «افطاری ساده»، مراسم شب‌های قدر و نماز عید سعید فطر است.

 

مهدیان تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در استان، تمامی این برنامه‌ها، بدون حضور مستمع و در کانال‌های اختصاصی بقاع متبرکه در فضای مجازی و در برخی موارد، صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس برگزار و پخش خواهد شد. برنامه تفسیر روزانه قرآن که هم‌اکنون در حال ضبط است، هر روز از شبکه استانی پخش شده و جزء خوانی قرآن کریم نیز در امامزاده سید مظفر بندرعباس به صورت زنده و بدون حضور مستمع با تلاوت قاریان برجسته و شاخص استانی اجرا و از سیمای مرکز خلیج‌فارس پخش می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف هرمزگان در پایان یادآور شد: طرح افطاری ساده نیز امسال به صورت بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی در محلات پیرامون بقاع متبرکه با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی، اجرا خواهد شد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار