معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفندان بومی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 13 April 2021
 
اجرای طرح اصلاح نژاد سنگسری در گله‌های استان

 

به گزارش تابناک سمنان مصطفی شاه‌حسینی با اشاره به اعتبارت هزینه شده برای اجرای طرح‌های اصلاح نژاد در این استان اظهار کرد: در سال 98 اعتبار بالغ بر 100 میلیون تومان برای 2 هزار رأس در نظر گرفته شد که در مجموع این میزان اعتبار برای یک هزار و 50 رأس هزینه شد.

وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح در چهار شهرستان استان خاطرنشان کرد: عملیات اصلاح نژاد در چهار گله در شهرستان‌های سرخه، دامغان، میامی و مهدی‌شهر اجرایی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در سال 99 نیز 210 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های اصلاح نژاد در استان در نظر گرفته شد؛ اضافه کرد: این میزان اعتبار نیز برای یک هزار و 50 رأس گوسفند هزینه شد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه دام سنگسری از دام‌های خوب و بومی استان سمنان است؛ اضافه کرد: گوسفند سنگسری بومی این منطقه بوده که دارای گوشت لذیذ و مطلوبی است اما گله‌داران از آن استقبال نمی‌کنند و به دنبال نژاد بهتری با میزان گوشت و شیری بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح نژاد گوسفند سنگسری با هدف حفظ این نسل در استان سمنان انجام می‌شود؛ افزود: گوسفند سنگسری یکی از مقاوم‌ترین نژادهای بومی محسوب می‌شود و نیاز است تا این نژاد حفظ شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ایستگاه قوچ سنگسری در دامغان از سال‌های گذشته احداث‌شده است؛ تصریح کرد: این ایستگاه از سال 98 به مدت سه سال به بخش‌ خصوصی واگذار شده است

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار