گرانی های سرسام آور و تورم لجام گسیخته به اندازه کافی بازار را تحت تاثیر قرار داده بود که تعطیلات کرونایی بازاریان را با چالش های جدیدی مواجه خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 13 April 2021

تابناک ایلام ،بهروز مردانی::ویروس سرکش کرونا هر بار به طریقی پاتکی مهیب به کشور ما زده و تبعاتی در حوزه جانی و مالی به ثمر رسانده که قابل توصیف نیست.

از ویژگی های این ویروس قربانی کردن کسانی است که دارای بیماری و از سیستم ایمنی بدنی ضعیفی برخوردار هستند.این خصیصه در مورد اقتصاد ایران نیز مصداق داشته و ضعف اقتصادی و اقتصاد بیمار کشور با هر تلاطمی عکس العمل نشان داده و دچار بحران می سازد.

تعطیلی طویل المدت صنوف مختلف و به طور کلی بازار در راستای ایجاد محدودیت‌ها و قطع زنجیره کرونا شاید جان را از گزند این بیماری مصون بدارد اما نان را که لازمه زنده ماندن است فدای آن کرده است.

گرانی های سرسام آور و تورم لجام گسیخته به اندازه کافی بازار را تحت تاثیر قرار داده بود که تعطیلات کرونایی بازاریان را با چالش های جدیدی مواجه خواهد کرد.

عقب افتادن اقساط و برگشت خوردن چک‌ها، سوای بار اقتصادی از نظر روحی و روانی اثر منفی خواهد داشت؛ بنابراین دولت مکلف است با وجود شرایط اقتصادی نامطلوب نسبت به نیازها و مشکلات اصناف بی تفاوت نبوده و در راستای جبران کاستی‌ها به فکر مسکن هایی نیز باشد.

استمهال وامها، ارایه تسهیلات ارزان قیمت، کمک های تامین اجتماعی، معافیت های مالیاتی و .....از جمله مواردی است که دولت نقش تعیین کننده ای در کمک به اقتصاد و معیشت اصناف داشته باشد.

عبور از پیک چهارم و رسیدن به ساحل آرامش مستلزم شرایطی است که سلامت و اقتصاد را همزمان سامان بخشید./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار