دبیر مجمع تشخیص در ارتباط تصویری با جمعی از بانوان ایران اسلامی
دکتر محسن رضایی در ارتباط تصویری با جمعی از بانوان ایران اسلامی تاکید کرد: در یک دولت مردمی کارآمد، خانه داری شغل محسوب خواهد شد وحقوق پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 13 April 2021

دکتر محسن رضایی در ارتباط تصویری با جمعی از بانوان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه «در یک دولت مردمی کارآمد، خانه داری شغل محسوب خواهد شد و حقوق پرداخت می‌شود»، گفت: باید برای نقش آفرینی بانوان در صحنه‌های اقتصادی و اجتماعی و نیز حمایت از نهاد خانواده برنامه داشت.

به گزارش تابناک همدان؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز جمعه ۲۰ فروردین ماه در ارتباط تصویری با جمعی از بانوان ایران اسلامی و فعالان فضای مجازی با تبریک سال نو به بانوان، به ابعاد اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت جامعه اشاره کرد و خواهان نقش آفرینی تاثیرگذار بانوان در این انتخابات شد.

دکتر رضایی گفت: موضوع مهمی که انتخابات ۱۴۰۰ را به عنوان یک رویداد مهم مطرح می‌کند و از نمونه‌های سال‌های گذشته برجسته‌تر می‌کند، شرایطی است که که در آن واقع شده ایم. این انتخابات، برای شکستن محاصره اقتصادی و فرهنگی است. این انتخابات برای شکستن تحریم‌های ناجوانمردانه است. نصرت در این انتخابات یک پیروزی مهم برای جبهه انقلاب است. دشمنان نمی‌خواهند که ما قدم‌های مهمی برای پیشرفت کشور و مردم برداریم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به خاطره‌ای از دو ماه پیش از آغاز جنگ تحمیلی گفت: در مرداد ماه سال ۵۹ من مسئول اطلاعات سپاه بودم. یک جوان ۲۶ ساله بودم که با آقای شمخانی به دیدار رییس جمهور وقت، آقای بنی صدر رفتیم و گفتیم: ارتش عراق می‌خواهد به کشور ما حمله کند. گفت چنین نیست و هرگز اتفاق نخواهد افتاد. خودش می‌گفت ما جزو شش ارتش قوی جهان هستیم و آن‌ها جرات حمله به ما را ندارند. در ۳۱ شهریور همان سال ارتش عراق با تجهیزات به مرز‌های ما حمله کرد. هیچ مرزی بیشتر از ۵ الی ۶ ساعت مقاومت نکرد. آن روز بنی صدر به هشدار‌های ما توجه نکرد. در سال ۹۲ وقتی در مناظرات انتخاباتی یک شخصی کلید را بلند کرد من یک هزار تومانی از جیبم درآوردم و گفتم پول ملی ما به خطر افتاده است. بازهم کسی توجه نکرد! آن روز قدرت خرید مردم چه بود و امروز چیست؟ ارزش ریال پول مملکت اسلامی ما به پایینترین خود رسیده است.

دکتر رضایی با اشاره به تنگنا‌های معیشتی مردم گفت: بسیاری از معلمین و کارمندان ما شغل دوم و سوم برای گذران زندگی خود دارند، چرا که درآمد‌ها کفاف زندگی یک خانواده را نمی‌دهد. چرا مسئولان به این هشدار‌ها توجه نکردند؟ 

وی افزود: امروز ما آمده ایم آرامش را دوباره به زندگی مردم برگردانیم که مردان خانواده خجالت زده زن و فرزندان خود نباشند. این حرکت اقتصادی با بسیج مردمی و ملی انجام می‌شود.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه پیشرفت اقتصاد کشور و پیشرفت اقتصاد خانواده ها، دو مقوله جدا از یکدیگر هستند، گفت: یک روز در شوروی سابق، پیشرفت ملی آنقدر بالا رفته که پیش از آمریکایی‌ها به فضا و ماه سفر کردند. آن‌ها در تمام زمینه‌های اقتصادی پیشرفت کردند، اما به اقشار جامعه توجه نکردند. مردم گرسنه بودند و به خیابان ریختند. امروز در کشور ما از نظر تکنولوژی پیشرفت کرده ایم، اما خانواده‌های ایرانی مشکل دارند. پس باید هم اقتصاد کشور پیشرفت کند و هم اقتصاد خانواده پیشرفت کند. این موضوع سبب دوام دولت و نظام و قوام جامعه است.

دکتر رضایی با تاکید بر اینکه باید برای نقش آفرینی بانوان و حمایت از نهاد خانواده برنامه داشت، گفت: من به توان جمعیت عظیم بانوان ایرانی ایمان دارم و معتقد هستم باید از توان بانوان برای ساخت کشور استفاده شود. در مرحله اول برای ساخت خانواده به اهمیت حضور بانوان باید توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه «خانه داری شغل محسوب خواهد شد و حقوق پرداخت می‌شود»، گفت: معتقدم باید به نقش مهم بانوان در خانواده، با تعیین حقوق مشخص و مکفی، اهمیت داده شود. خانه داری شامل تربیت فرزندان و سلامت خانواده از درون است و دولت مردمی باید بر این امر با آموزش‌های بهداشتی و فرهنگ سازی در خانواده تاکید کند و یکی از برنانه‌های دولت مردمی باید این باشد که خانم‌هایی که آموزش شش ماهه ببینند و در خانه در خدمت به تربیت فرزندان و پرورش آن‌ها برای آینده ایران اسلامی اقدام کنند و در سلامت و پیشگیری و بهداشت اقدام می‌کنند، از حقوق ماهانه برخوردار می‌شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در پیشرفت ایران اسلامی به نقش بانوان در امر کسب و کار‌های خانگی توجه خواهیم کرد. هم اکنون در تایوان، سنگاپور و مالزی هر خانواده یک کارگاه کوچک تولیدی محسوب می‌شود که میتواند در بهبود و پیشرفت اقتصاد خانواده موثر باشد؛ در برخی کشور‌ها بانوان هر خانواده در تولید قطعات کارخانجات آن کشور‌ها از صبح تا عصر در فضایی با آرامش، مشغول هستند و عصر‌ها کامیون‌ها برای انتقال قطعات تولیدی از خانه به کارخانجات اقدام می‌کنند و در ایران هم باید نقش مهم بانوان در اقتصاد را بشناسیم و اجرا کنیم.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: در کشور ما که از هزاران سال پیش دارای کسب و کار‌های سنتی و خانگی بوده ایم، امروز باید به این امر مهم توجه کنیم. باید به منظور حمایت از زنان سرپرست خانواده و توانمندسازی بانوانی که مسئولیت اصلی زندگی را برعهده دارند، حضور موثر و علمی داشته باشیم.

دکتر رضایی گفت: از برنامه‌های مهم دیگر که باید اجرایی شود برداشتن بسیاری از محدودیت‌ها برای تقویت ورزش بانوان، افزایش مدت مرخصی قبل و بعد از زایمان است که یک دولت مردمی باید برای آن برنامه ریزی داشته باشد.

وی گفت: بخش زیادی از بانوان در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه حضور دارند. برنامه دیگر مساله ساختن مسکن برای معلمین زن و مرد و نیز کارگران خواهد بود، زیرا اگر بار هزینه مسکن از دوش خانواده برداشته شود، بخش عظیمی از هزینه‌های زندگی به راحتی تامین خواهد شد. ان شا الله با تشکیل دولت مردمی در انتخابات ۱۴۰۰، مردم عزیز ایران به ویژه خانواده‌های ایرانی و بانوان به آسایش و ارامش بیشتری دست یابند.
 
منبع: rezaee.ir
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار