رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به افتتاح نخستین شورای حل اختلاف صنعتی در این استان گفت: با تجربه‌ای که در این بخش حاصل می‌شود در آینده شورای حل اختلاف در رابطه با مباحث تجاری و شهرک‌های صنعتی نیز راه ‎اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 13 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در گفت و گویی افزود: در طول دوران تحریم دستگاه قضایی از بخش صنعت و تولید حمایت های مطلوبی کرده و به صورت متوسط هر ماه یک دستورالعمل و مصوبه جدیدی نسبت به بهبود وضعیت تولید از جانب قوه قضاییه صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: حمایت بخش قضایی از حوزه اشتغال و تولید یک فرصت مغتنم برای رشد شاخص های اقتصادی و ارتقای این بخش است.

سیجانی یادآور شد: افراد فعال در شورای حل اختلاف صنعتی قم دغدغه تولید و اشتغال دارند که برغم مسئولیت های اجرایی به بخاطر مسئولیت اجتماعی به این عرصه ورود کرده اند.

وی اظهار داشت: فعالیت در شورای اختلاف صنعتی بدلیل اینکه در دعاوی ایجاد شده یک طرف خود را همیشه ذینفع می داند امر دشواری است و به همین منظور اعضای شورای حل اختلاف صنعتی قم به خاطر نداشتن تجربه قلی، آموزش های لازم را فرا می گیرند تا شروع موفقیت آمیزی در ورود به این بخش داشته باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: جایگاه و شان تولیدکنندگان این نیست که به خاطر یک مشکل حقوقی و یا قوانین مربوط به کار در محاکم قضایی در کنار سایر افراد سابقه دار و معلوم الحال محاکمه شوند، چراکه نوع تخلف بین تولیدکنندگان با سایر متخلفان متفاوت است.

سیجانی اظهار داشت: افتتاح شورای حل اختلاف صنعتی می تواند حجم پرونده های ورودی مربوط به تولیدکنندگان به محاکم قضایی را کاهش دهد و برای موفقیت بیشتر در این عرصه باید از تجربه های موفق استان هایی که پیش از قم در این عرصه گام برداشته اند استفاده شود.

شعبه ۵۸ اصلی حل اختلاف در خانه صنعت، معدن و تجارت قم با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی استان در راستای اجرایی فرامین مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال تولید، پشتیبانی ومانع زدایی راه اندازی شد که هدف اصلی آن از بین بردن موانع تولید است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار