علاوه بر کسبه‌ها و بازاریان، کارگران روزمزد از کار بیکار شده اند وهمه بقچه به دست منتظر و دلواپس هستند که چگونه می‌توانند روزی در این شرایط سخت کسب کنند !
کد خبر: ۹۵۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷ 12 April 2021

تابناک ایلام مجتبی کاور ::بازار سوت کور ، همه جا خلوت ، کرکره مغازه ها پائین  ، پدر در کنج خانه کز کرده است به انباشت اقساط بانکی ، کرایه معوق  محل کسب ،چک های برگشتی ، به اجاره ماهیانه منزل ، به جیب خالی خود فکر می کند.

بابا ، بابا!!  پدر حواسش نیست که دخترک او را صدا می زند ! بابا حواست کجاست!؟ بعد از کمی پدر متوجه دخترک می شود ! ببخشید بابا ؛ فکرم جایی مشغول بود .  بابا خیلی دوست دارم شام را کباب مرغ بخوریم بعد  بستنی ، چیبس وپفک هم حتما برایم بخر!  دختر اینها را می گوید وبا عروسک خود مشغول بازی می شود.

پدر بغض می کند ،مگر می شود به کودک که غرق در بازی و رویای کودکی خود با عروسکش است ؛  فهماند که توان خرید و پول  این چیزها را در این شرایط بیکاری  ندارد ! مگر می شوند به دختری که ؛ پدررا قهرمان زندگی خود می داند گفت پدر من تنها پول برای نان خالی برای این مدت که بیکار هستم دارم! فرزندان بزرگتر که وضعیت را درک می کنند تنها با سکوت وچشمان حسرت مند خود جیب های خالی پدر را نگاه می کنند و سکوت پیشه می کنند !چون خوب می فهمند پدر در شریط بسیار سختی قرار گرفته است .این قصه پر غصه اکثر کودکان سر زمین ما هست که بخش زیادی از آنها شب را گرسنه سر بر بالین زمین می گذارند .

پویش ها کم رنگ شده اند ، صاحبان مغازه ها کرایه ماهیانه خود را از اجاره نشین طلب می کنند ، بانک ها اقساط معوق خود را با پراخت سود طلب می کنند،  همگرایی وهمدلی  به خاطر مشکلات مشترک به حداقل رسیده است ، دیگر مردم همانند سال گذشته باهم بودن را تجربه نمی کنند ، چون کرونا همه مشاغل را زمین گیر کرده است .

علاوه بر کسبه‌ها و بازاریان، کارگران روزمزد از کار بیکار شده اند وهمه بقچه به دست منتظر و دلواپس هستند که چگونه می‌توانند روزی در این شرایط سخت کسب کنند !

شرایط سخت اقتصادی تا جایی پیش رفته است که برخی از خانواده ها برای  تامین نان شب خود کارت‌ های یارانه و برخی هم به صورت نسیه نان را ازنانوایی محل قرض می کنند، تا پرداخت یارانه‌های معیشتی 45هزار تومانی  که دولت پرداخت می کند !

شرایط نابسامان اقتصادی  ، و تحریم  سالهای اخیر و مشکلات ناشی از کرونا سبب شده که اکثر مردم تحت فشار اقتصادی باشند و مسئولان هم تنها با وعده های خود تلاش کرده گره گشایی کنند ولی عمق مشکلات بیش تر از آن است که مسئولان فکرش را می کند !

آقایان مسئول ! در شرایط کنونی مردم با جان دل هر آنچه که مصوبات ستاد کرونا بوده علی رغم فشار زیاد مالی به  جان خریدند .حال که راه علاج آن در دنیا مشخص شده است،. لطفا همانند دیگر کشورها سلامت وجان مردم را اولویت خود قرار بدهید و واکسناسیون عمومی را عملیاتی کنید چرا که با خیز بلند کرونا در کشور تنها راه واکسینه شدن مردم است .نه پائین کشیدن کرکره مغازه ها که معیشت مردم را هدف قرار داده است !

 

 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
گیج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
روزی که باباش جو گیر میشد و مرگ بر اسراییل میگفت و میخواست نابودش کنه!!! روزی که با صدای سالار عقیلی و مزخرفات سایر چرندگان حکومت جوگیر میشه .....میخواد با همه دنیا بجنگه....باید فکر این روزو میکرد...
کورد ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
همین پدر خرداد با اقتداری میره صف انتخابات و برای کاندید فامیلش تقلا میکنه که همه چی یادش میره داداچ من
ااااا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
تو کشوری که ۷۰ درصد قشر ثروتمندش حقوق بگیر حکومت اند....تا به حکومت وصل نباشی باید از گرسنگی بمیری....ولی فقط هواست باشه فردا روز اننخابات با صدای ولاتم ئیران جو گیر نشی بری تو صف و مفت خورهای حکومت شکم دریده به حماقت ما بخندند..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار