رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان مرکزی گفت: براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور و با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان کالاهای اساسی مردم تامین و با قیمت دولتی در استان توزیع می شود.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 12 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ،سعید جعفری کرهرودی ،در ستاد تنظیم بازار استان گفت: براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور و با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان به منظور رفاه مردم شهروندان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه میزان ۶۰۰ تن برنج وارداتی با نشان ۱۱۲۱ هندی و به قیمت هر کیلو گرم ۱۸۵۰۰۰ ریال ، ۵۰۰تن شکر در بسته بندی یک کیلو گرمی و با نرخ ۸۷۰۰۰ریال در اختیار استان قرارگرفته که براین اساس و باتوجه به شاخص جمعیتی هر شهرستان در حال تقسیم بندی و توزیع می باشد .
وی درادامه در خصوص روغن خوراکی نیز افزود: روغن خوراکی طی دو مرحله و در یک مرحله ۵۰۰ تن و مرحله دیگر ۲۲۳۵ تن به استان تزریق می شود که هم اکنون محموله های مذکور در روند حمل به استان هستند و در روزهای آینده وارد استان می شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی یادآورشد: از این میزان ۹۰۰ تن روغن خوراکی برای پخت و پز، ۶۰۰ تن روغن سرخ و ۷۰۰ تن هم روغن نیمه جامد است که به مرور زمان به شبکه توزیع وارد می شود.
وی افزود: در یک مقطعی با توجه به اتمام سهمیه سال گذشته و شروع توزیع سال جدید شبکه توزیع روغن با یک وقفه مواجه شد و امروز با مباشرین استان که ۷ مورد از آنها فروشگاه زنجیره ای بزرگ دارند و به صورت مستقل در سایر استان شبکه توزیع دارند کار توزیع را انجام داده و مباشرین سازمان صمت هم در شبکه تعاونی کار توزیع را به عهده گرفته اند که لیست عاملان توزیع توسط اتاق اصناف ارائه می شود.
جعفری کرهرودی درباره سهمیه شکر استان نیز گفت: همچنین مجوز توزیع ۲۵۰۰ تن شکر اخذ شده که هزار تن آن به شکل بسته بندی یک کیلوگرمی و به قیمت ۸۷۰۰۰ریال و هزار تن به شکل قند وبه قرار هرکیلوگرم ۱۰۵۰۰۰ریال بوده و ۵۰۰ تن مازاد این سهمیه در هر بخشی نیاز باشد توزیع می شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی درباره سهمیه برنج مازاد استان نیز گفت: با رایزنی های صورت گرفته با وزارت صمت و از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران سهمیه برج مازاد استان نیز در حال جذب برای توزیع در شبکه تنظیم بازار استان است.
جعفری کرهرودی گفت: علاوه بر کالاهای اساسی مذکور برای ماه مبارک رمضان میزان ۲۰تن خرما از انجمن ملی خرمای ایران تحویل گرفته می شود و در اختیار شرکت تعاونی روستایی قرار می گیرد که در طی این چند روز در شبکه توزیع در اختیار مردم قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار