سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران دارای علائم کرونای بستری شده در بیمارستان‌های استان روز دوشنبه از ۲ هزار نفر گذشت و به ۲ هزار و ۲۷ نفر رسید.
کد خبر: ۹۵۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 12 April 2021

آرش نجیمی افزود: با شتاب سریعی که آمار ابتلا و بستری کرونا در استان اصفهان دارد تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها در یک هفته ۲ برابر شد و از حدود یکهزار به بیش از ۲ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه امروز با تعداد بالای بیماران جدید بستری شده نیز در سال جاری مواجه شدیم، اظهار داشت: امروز ۳۸۹ بیمار جدید دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند که بیشترین رقم در سه هفته نخست امسال بود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از ۲ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌ها از شهرستان اصفهان هستند، اضافه کرد: در برخی از شهرها مانند داران، نجف آباد، شاهین شهر، مبارکه و زرین شهر بیمارستان‌ها به طور کامل به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده اند که ممکن است مشکلاتی را برای خدمات رسانی به سایر بیماران ایجاد کند.

نجیمی آستانه تحمل بیمارستان های استان برای پذیرش بیماران کرونایی را تا ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار اعلام و خاطرنشان کرد: در موج سوم کرونا در آبان پارسال بیشترین تعداد بیماران بستری در استان ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بود.

نجیمی با تاکید بر اینکه با توجه به روند موجود بنظر می آید که این شیب تُند، متوقف نمی‌شود، تصریح کرد: با وجود همه هشدارها و تاکیدها همچنان شاهد فعال بودن بسیاری از واحدهای صنفی و مشاغل غیر ضروری در شهرها هستیم و لازم است دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دیگر به طور جد محدودیت های کرونایی را پیگیری کنند.

به گفته وی، با توجه به شرایط موجود فقط تعطیلی سراسری می‌تواند جلوی شتاب آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی را بگیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۴۳ درصد از چهار هزار و ۴۵۶ تست کرونا در شبانه روز گذشته در استان مثبت بود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی همه گیری کووید ۱۹ همه شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، گفت: خور و بیابانک، دهاقان، آران و بیدگل و برخوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت قرمز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار