رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۱۶۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش‌های ویژه بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری و تحت مراقبت و درمان هستند.
کد خبر: ۹۵۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 12 April 2021

استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کرونا - ایرنا

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: طی شبانه روز گذشته تعداد ۲۸۲ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های شاهرود و میامی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۳ بیمار کووید۱۹ بستری شدند.

وی از شناسایی ۱۰۵ مورد جدید قطعی ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های شاهرود و میامی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و اظهار داشت: طی همین بازه زمانی ۱۰ بیمار بهبودیافته از بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود مرخص شدند.

چمن با بیان اینکه این آمار و ارقام نشانگر این است که باید هشدارها را حیاتی تلقی کرد، ابراز داشت: مردم مخاطب اصلی هشدارها هستند اما مسوولان نیز باید از هرگونه تجمع، گردهمایی، برگزاری نشست های اداری و افتتاح طرح ها پرهیز کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ایجاد موج جدید را حاصل دید و بازدیدهای عید، مسافرت ها، و برگزاری آیین‌های عروسی و عزا دانست و گفت: تجربه ۱۴ ماه اخیر نشان داد موج  همه گیری به سادگی آغاز و به سختی کنترل و مهار می‌شود و به کندی فروکش و سیر نزولی پیدا می کند.

به گفته وی، همه مردم و مسوولان باید با رعایت تمام موارد شیوه نامه های بهداشتی تلاش کنند تا زنجیره انتقال ویروس قطع گردد.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی ۲۳ هزار و ۳۱۱ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد مبتلایان شناسایی شده روزانه شکسته شد و با فوت ۲۷۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۳ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۳ هزار و ۳۱۱ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۸۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۳ هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار