رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ۹۵ سازمان مردم نهاد اکنون در استان سمنان فعالیت می‌کنند در حالی که پیش از دولت تدبیر و امید تعداد سمن‌های جوانان فعال در استان سمنان صفر بود.
کد خبر: ۹۵۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 12 April 2021

۹۵ سمن جوانان استان سمنان در دولت تدبیر و امید آغاز به کار کردند

 

به گزارش تابناک سمنان احسان امینیان ابراز داشت: در دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی در زمینه حمایت از سمن‌های جوانان استان جذب شد و طرح‌های زیادی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، کارگاه‌های ازدواج و راه‌اندازی مجمع سازمان‌های مردم نهاد جوانان به عنوان نمایندگان سمن‌ها در سطح ملی انجام شد.

وی افزود: همچنین راه‌اندازی خانه جوانان استان سمنان در مرکز استان و شاهرود بعد از سال‌ها از دیگر رویدادهای مثبتی بودکه در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد و شعبه‌ای از خانه جوانان در آرادان نیز در آستانه افتتاح قرار دارد.

رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: در این سمن‌ها، توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف و به صورت گسترده انجام می‌شود و کارگاه‌های مختلفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ازدواج و خانواده برگزار می‌شود.

امینیان بیان کرد: نهضت مهارت‌آموزی و کارآفرینی اجتماعی نیز از سه سال گذشته درحال برگزاری است و به توانمندسازی جوانان علاقه‌مند در استان کمک شایانی کرده است.

وی بیان کرد: همچنین علاوه بر انواع آموزش‌ها، تجهیزات مورد نیاز برخی مشاغل مانند خیاطی، قالی‌بافی و کسب و کارهای نوین نیز خریداری و در اختیار افراد قرار داده شد.

رئیس گروه مشارکت‌های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: وام‌های کارآفرینی نیز از جانب وزارت ورزش و جوانان به متقاضیان ایجاد کسب و کار تزریق شد تا بدین ترتیب به کاهش بیکاری کمک شود.

 

فعالیت ۳۵ تشکل مردم نهاد استان در مبارزه با کرونا

امینیان اظهار داشت: مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان در دوران شیوع کرونا، شامل تولید ماسک در کارگاه‌ها، تولید لباس های بیمارستانی برای کادر درمان و مشارکت در ضدعفونی کردن معابر عمومی و باشگاه‌های ورزشی بود.

وی افزود: توزیع بسته‌های حاوی ماسک، مواد ضد عفونی کننده، بروشورهای آموزشی و قرص ویتامین دی، از دیگر اقدام های این سازمان‌ها بوده است.

 رئیس گروه مشارکت های اجتماعی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ادامه داد: فعالیت در زمینه توزیع این بسته‌ها بسیار گسترده بود به طوری که تنها در شهر سمنان حدود ۲ هزار بسته توزیع شده است.

امینیان ابراز داشت: سازمان‌های مردم نهاد استان سمنان در فضای مجازی هم فعالیت هایی نظیر برگزاری مسابقات مختلف مثل مسابقه عکس جوان با موضوع سلامت اجتماعی، مسابقه نقاشی، تهیه کلیپ‌های آموزشی، موشن گرافی و پادکست‌های صوتی داشته اند.

امینیان گفت: سامانه اینترنتی به آدرس "coronaguide.ir" توسط اعضای مجمع جوانان استان سمنان به منظور بارگذاری اطلاعات جامع مربوط به کرونا راه اندازی شد.

وی بیان کرد: این تولیدات فرهنگی، هم در بالا بردن سطح آگاهی مردم و هم در کمک به پویش در خانه بمانیم موثر بود.

سازمان‌های مردم‌نهاد برای رسیدن به اهداف گوناگونی فعالیت می‌کنند و معمولا در جهت پیشبرد اهداف سیاسی یا اجتماعی اعضا در حرکت هستند. تعداد این قبیل سازمان‌ها بسیار زیاد است و اهداف آنها طیف وسیعی از موقعیت‌های سیاسی و فلسفی را در بر می‌گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار