بیش از ۲۵۹ هکتار از اراضی مرغوب اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به ارزش بیش از ۹۰۵ میلیارد تومان رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 12 April 2021

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: این اراضی از بدو تشکیل این یگان در سال ۱۳۹۶ در استان اردبیل تاکنون از دست متصرفان خلع ید و رفع تصرف شده است.

احدی افزود: از شاخص‌ترین عملکرد‌های مجموعه یگان حفاظت رفع تصرف از اراضی ۳۸ هکتاری شهرستان پارس آباد با قلع و قمع بیش از ۷۰ مورد ساخت و ساز‌های غیرقانونی و آزادسازی محوطه اراضی ۱۰۰ هکتاری طرح راه آهن اردبیل و تحویل آن به پیمانکار مربوطه برای تکمیل مراحل ساخت است.

وی ادامه داد: شناسایی و تشکیل پرونده برای تعداد ۴۲۶ مورد از متصرفان اراضی دولتی که در طول سی سال گذشته ۵۵۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی را در سطح استان تصرف کرده بودند، برای پیگیری قانونی به مراجع دادگستری ارجاع و تاکنون بیش از ۲۵۵ هکتار از اراضی مذکور رفع تصرف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان خاطر نشان کرد در سال ۱۳۹۹ همکاران فرماندهی یگان حفاظت استان با انجام ۶۹ مرحله ماموریت اقدام به رفع تصرف بیش از ۵۵ هکتار از اراضی مرغوب سطح استان کردند که ارزش این اراضی بیش از۲۳۶ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

احدی گفت: سامانه ارتباط مردمی با یگان حفاظت پیرامون زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ برای دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی در شهرستان‌های تابعه استان راه اندازی و اطلاع رسانی نیز با توزیع بیش از۲۰ هزار انواع بروشور آگاه سازی عمومی در این زمینه صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار