آغاز فصل برداشت توت فرنگی، رهاسازی آب سد وشمگیر و ادامه شیب صعودی ابتلا به کرونا از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه گلستان است.
کد خبر: ۹۵۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 12 April 2021

فرهانی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت از آغاز برداشت توت فرهنگی در مزارع این استان خبر داد و گفت: امسال سطح زیر کشت محصول توت فرنگی هزار و ۱۰۰ هکتار است که حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

عمده مناطق کشت توت فرنگی گلستان در شهرستان‌های رامیان به ویژه شهر دلند است.

گلستان پس از کردستان و مازندران سومین تولید کننده توت فرنگی کشور است.

**

عبدالجلیل توماج دونده گلستانی حاضر در نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی دوومیدانی جام امام رضا(ع) به علت مثبت شدن تست کرونا از حضور در میدان مسابقه بازماند .

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: هم اکنون ۵۱۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۴ نفر بیشتر از دیروز است و از این تعداد ۷۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

عبدالرضا فاضل با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا توصیه کرد شهروندان علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از برگزاری مراسم و دورهمی خانوادگی جلوگیری کنند تا ابتلا به کرونا شیب نزولی به خود بگیرد.

**

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: رهاسازی بخشی از آب سد وشمگیر آق قلا از ساعت ۱۴ امروز دوشنبه آغاز می‌شود.

شعبان رسولی افزود: باتوجه به بررسی انجام شده و به منظور تامین نیاز آبی کشاورزان محدوده پایین دست در شهرستان‌های آق قلا و گمیشان، رهاسازی آب از دریچه تحتانی سد وشمگیر با دبی ۳۰ مترمکعب بر ثانیه شروع خواهد شد.

**

محمد حمیدی فرماندار گرگان گفت: در دومین روز از تعطیلی مشاغل غیرضروری گروه ۲، سه و چهار در شهرستان با انجام بازدید از هفت هزار و ۹۹۸ واحد صنفی، سه واحد صنفی پلمب شد و ٣۵۵ واحد نیز تذکر جدی گرفتند.

**

فرشید رحمانی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت که با تلاش ماموران این اداره روز گذشته ۵۰۰ کیلوگرم زغال غیرمجاز به همراه هفت استر هیزم چوب آلات جنگلی از گونه‌های بلوط و انجیلی از کارگاه تولید زغال در روستای سارلی علیا این شهرستان کشف و ضبط شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار