مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مقدمات لازم برای انتخاب پیمانکار برای احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در این استان انجام شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 12 April 2021

 

محبوب حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیمانکاران همانند سال گذشته و در شرایط خاص بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از روزهای نخستین سال جاری احداث و توسعه راه‌های استان را شروع کردند.

وی گفت: با توجه به ردیف ملی ۵۳۶ کیلومتر از راه‌های استان امیدواریم امسال منابع کامل به توسعه بزرگراه‌های استان اختصاص پیدا کند.

حیدری با قدردانی از تلاش پیمانکاران و صبوری آنها در دریافت مطالباتشان اضافه کرد: ۹۸ درصد پیمانکاران حوزه راه در استان اردبیل بومی هستند و کمتر از ۲ درصد غیربومی می‌باشند.

وی بیان کرد: نسبت به سال ۹۶ اعتبارات حوزه راه در سال‌های اخیر ۱۲ برابر افزایش یافته و به صورت هفتگی با حضور در تهران سعی بر این است از سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم دریافت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۹پروژه بزرگراهی در این استان در دست اجراست و بتدریج تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

حیدری افزود: در تمامی شهرستان‌های استان عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده است و تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۳ نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شود.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی برای احداث و تکمیل ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار