رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ماندگاری بیماران کووید ۱۹ در پیک چهارم این بیماری در استان مرکزی افزایش یافته و از پنج روز در پیک‌های گذشته این بیماری به هفت روز رسیده‌ است.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 11 April 2021


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان افزود: با توجه به اینکه اراک در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا قرمز شده با شهرهای عادی تفاوتی نداشته و می‌طلبد که با نصب دست نوشته شهرداری در شهر زمینه افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم فراهم شود.
وی یادآورشد: مدیران استان مرکزی طبق قانون آنگونه که باید برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ وارد نشده و وظایف خود را انجام نمی‌دهند که این مهم در آینده نارضایتی مردم را به همراه دارد.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ انجام شده مقرر بود ۵۰ درصد نیروهای درمانی نیروهای مسلح و شرکت نفت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی قرار گیرد که تاکنون این مهم انجام نشده‌ است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان، کمبود تخت برای بستری بیماران کووید ۱۹ در استان را از جمله مشکلات این دانشگاه اعلام کرد و گفت: این مهم نارضایتی فرمانداران را به همراه داشته‌ است.
وی افزود: پیش بینی می کنیم بیمارستان آیت الله خوانساری که جایگزین سانتر کرونا شده، تا ۴۸ ساعت آینده تکمیل ظرفیت شود و مازاد بیماران خنداب، فراهان و کمیجان نیز به اراک سرریز شوند.
دکتر جمالیان یادآورشد: متاسفانه در روزهای آتی با پر شدن بیمارستان آیت الله خوانساری، با این حجم مراجعین، قطعاً بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) که تعداد ۶۰ تخت به آن افزوده شده نیز پر خواهد شد، همچنین از شهرستان آشتیان نیز خبر رسیده تا دو روز آینده تخت خالی نداشته باشد.
وی افزود: بحران موج چهارم بیش از اندازه و توقعات مان طول کشید و به هیچ عنوان انتظار طولانی شدن ماندگاری بیماران را نداشتیم.
دکتر جمالیان اضافه کرد: با تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، پیش بینی ساخت و تجهیز نقاهتگاه در سالن ورزشی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ع) دانشگاه (سردشت) شده و برای کاهش فشار و بار بیمارستان ها و مراکز درمانی، بیمارانی که علائم خفیف تر و یا جوان تر هستند و یا اینکه ۴ الی ۵ روز از بستری آنان گذشته باشد به آنجا منتقل می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با تاکید بر اصرار وزارت بهداشت به درمان سرپایی،گفت: از امروز داروی "فاوی پیراویر" در داروخانه های سطح شهر توزیع می شود و مردم می توانند در صورت داشتن علائم مراحل درمان در منزل خود را البته زیر نظر پزشک معالج آغاز کنند.
وی با قدردانی از گروه عفونی، تاکید کرد: در روزهای شیوع کرونا، گروه عفونی زحمات بسیار زیادی کشیدند و با توجه به همین مشغله، تعدادی از آنان اعم از رزیدنت ها، بابت تاخیر و یا نرسیدن به آزمون پیش رو نگرانی هایی داشتند که برنامه ریزی و تلاش خواهیم کرد این مشکل حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار