مدیرکل محیط زیست البرز گفت: ضرورت دارد در قانون بکارگیری سلاح از سوی محیط بانان بازنگری صورت بگیرد و حمایت‌های قضایی از آنان هم بیشتر شود.
کد خبر: ۹۵۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 11 April 2021

حمایت‌های قضایی از محیط بانان بیشتر شود/ اختیارات محدود است

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی ضمن تسلیت در پی شهادت محیط‌بانان استان زنجان و ابراز تاسف بابت این حادثه ناگوار اظهار کرد: متاسفانه اختیارات قانونی محیط‌بانان اندک است و همین باعث سوء استفاده شکارچیان شده است.

وی ادامه داد: البته محیط بانان حتی در شرایط مواجهه با شکارچیان غیرمجاز هم به فکر تیراندازی به آنها نیستند و تنها هدف آنها حفاظت از محیط زیست به شیوه مسالمت آمیز است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش امکانات و اختیارات محیط بانان در مواجه با شکارچیان غیر مجاز توضیح داد: ضرورت دارد در قانون بکارگیری سلاح از سوی محیط بانان بازنگری صورت بگیرد و حمایت‌های قضایی از آنان هم بیشتر شود.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: قوانینی که به مواجه محیط بانان با شکارچیان غیرمجاز مربوط می‌شود جامع نیست و نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بروزرسانی تجهیزات محیط بانان توضیح داد: سازمان محیط زیست باید تجهیزات به روز برای پایش مناطق حفاظت شده تامین کند تا محیط بانان ناچار نشوند در تمامی ماموریت‌های خود به صورت زمینی و از طریق خودرو پایش‌های لازم را انجام دهند.

حکیمی اضافه کرد: به نظر می‌رسد پایش‌ها باید به سمت و سویی پیش برود که کمتر به حضور محیط بانان در مناطق حفاظت شده نیاز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار