آرش بهاروند احمدی گفت: در حال حاضر ۲۴۰ میلی متر بارش از مهرماه سال ۹۹ تا کنون در استان البرز به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۸ میلی متر کاهش بارش ‌ها را نشان می‌ دهد.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 11 April 2021
البرز، بر مدار خشکسالی! بارش ها ۱۲۸ میلی متر کاهش یافت
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به اینکه با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی جاری زنگ خطر خشکسالی در استان به صدا درآمده است، گفت: افزایش دمای هوا نسبت به سال ۹۹ و میانگین بلند مدت از نشانه های وقوع این مسئله خواهد بود.
آرش بهاروند احمدی کاهش بارش ها در سال جاری را یکی دیگر از عوامل وقوع خشکسالی دانست و افزود: در حال حاضر ۲۴۰ میلی متر بارش از مهرماه سال ۹۹ تا کنون در استان البرز به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۸ میلی متر کاهش بارش ‌ها را نشان می‌ دهد.
وی با اشاره به اینکه بارش ‌ها در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت با کاهش ۴۰ میلی متری همراه بوده است، اظهار داشت: متاسفانه برای بارش ‌های بهاری چشم انداز خوبی نداریم و پیش ‌بینی‌ ها کاهش بارش ‌ها و افزایش ۲ الی ۳ درجه ای دما را نشان می دهد.
بهاروند مدل های اقلیمی و چشم انداز بارش در ۴ هفته آینده را مصداق کاهش بارندگی دانست و تصریح کرد: به واسطه  افزایش دما نسبت به بلند مدت، گزارش های  هواشناسی در خصوص وضعیت بارشی به دستگاه های اجرایی متولی  امور  آب، کشاورزی و بحران استان ارائه شده و زنگ هشدار خشکسالی را برای حوزه کشاورزی و منابع آب به صدا در آورده ‌ایم.
مدیرکل هواشناسی البرز در خاتمه خاطرنشان داشت:  حتی اگر مقدار نرمال بارش استان ظرف ماه‌ های باقیمانده از فصل زراعی رخ دهد و کم بارشی ‌ها جبران شود، در ماه ‌های باقیمانده جبران خسارت ۶۳.۱- میلی متری درکرج و ۸۳.۲- میلی متری در شهرستان طالقان به هیچ وجه رخ نمی دهد.
برچسب ها: هواشناسی ، خشکسالی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار