مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: برداشت محصول گوجه سبز از سطح ۳۴۴ هکتار از باغات بارور این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 11 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«اردشیر نورمحمدی» افزود: پیش‌بینی می‌شود میانگین عملکرد محصول گوجه سبز از باغات سرپل‌ذهاب سه تن در هر هکتار باشد و در مجموع امسال یک هزار گوجه سبز از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

وی اظهار داشت: ۴۸۰ بهره بردار در شهرستان به دلیل شرایط مساعد این محصول به ویژه در منطقه پیران مشغول برداشت محصول گوجه سبز هستند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: به دلیل سرمای اخیر کاهش محسوس و ۵۰ درصدی محصول گوجه سبز در منطقه داشتیم و شاهد افت محصول هستیم.

نورمحمدی اضافه کرد: گوجه سبز برداشت شده شهرستان به استان‌های مجاور و حتی خارج از کشور با قیمت نوبرانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان صادر می شود.

به گفته کارشناسان بهداشت و تغذیه، گوجه سبز برای تقویت لثه، ریشه دندان و رفع خشکی دهان موثر است و حاوی ویتامین های B، C و پیش ساز ویتامین A است.

از دیگر خواص دارویی این محصول کاهش فشار و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده و روده است و در درمان تومورها هم مفید است.

از مجموع حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در سرپل‌ذهاب، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن باغ است که سالیانه حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات از آن برداشت می‌شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار