کد خبر: ۹۵۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹ 10 April 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در جلسه اضطراری و‌ در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد : همه موظفیم به صورت کامل برای اجرای مقررات و مصوبات ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا هماهنگ عمل کنیم.
استاندار تاکید کرد : افرادی که تست آنها مثبت اعلام شده است و قرنطینه را رعایت نمی ‌کنند به مراکز قانونی معرفی و مجازات می ‌شوند.
کلانتری با بیان اینکه؛ برای جلوگیری از نقض شیوه نامه‌های بهداشتی همه پای کار باشند تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راهکار کنترل شیوع بیماری، کاهش مرگ و میر و کنترل وضعیت کرونایی است.
کلانتری با بیان اینکه بخش های دیگر بیمارستان شهید جلیل برای احتمال شرایط سخت تر آماده شود گفت: بهداشت و درمان و ستاد استانی برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشند.

استاندار بر اطلاع ‌رسانی و آگاهی بخشی شرایط و نظارت و بازرسی های منظم و سازماندهی شده برای پرهیز از هرگونه سهل انگاری وعادی ‌انگاری در همه شهرها به خصوص شهرهای با رنگ بندی قرمز و نارنجی در استان تاکید کرد.
کلانتری بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این بیماری را رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها بیان کرد و گفت: همه مردم کمک کنند و این موارد را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.
حسین کلانتری گفت: تمام کسانی که بانی برگزاری یک تجمع می شوند، ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا شاکی آنهاست.

اعمال محدودیت ها از امروز شنبه در همه شهرهای با وضعیت قرمز به مدت ۱۰ روز/ رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اساس کار ماست/ لزوم برخورد قاطع با نقض ‌کنندگان قرنطینه و شیو نامه های بهداشتی

وی اظهار داشت: برگزاری هرگونه تجمعی در استان تحت هرعنوانی در این شرایط که خطر تلفات جانی ناشی از کرونا را افزایش می دهد، ممنوع بوده و با برگزار کنندگان برخورد جدی و قانونی می شود.
استاندار اعلام کرد: راهی جز اینکه مردم کمک کنند نیست و بدون همکاری مردم تلفات جانی ناشی از کرونا زیاد می شود.
کلانتری به سخت گیرانه تر کردن ترددها در ورودی شهرهای استان تاکید کرد و افزود: شرایط کرونایی متفاوت شده است و با شرایط جدیدی مواجه هستیم و به سمت پیکی حرکت می کنیم که بالاترین شیوع را داراست.
وی تصریح کرد: با توجه به محدویت هایی که در حوزه بهداشت و درمان به لحاظ تعداد بیمارستان ها و تخت های بیمارستانی داریم باید تلاش کنیم شرایطی را به وجود بیاوریم که وضعیت کرونایی در استان بحرانی نشود.

کلانتری با بیان اینکه کنترل ها یک ابزار است و کافی نیست تاکید کرد: مراجعات، نظارت ها، بازرسی ها، ورودی های شهرها، عزا و عروسی ها و افرادی که در قرنطینه هستند با جدیت کنترل شوند.

وی با تاکید به اینکه کار فرهنگی و رسانه ای بیشتر مورد توجه قرار بگیرد گفت: باید از ساده انگاری ها و کم توجهی ها در مقابله با کرونا پرهیز کرد.
استاندار یادآور شد: متاسفانه عده قلیلی رعایت نمی کنند و همه زحمات مجموعه طی ۱۴ ماه گذشته را هدر می دهند و چون سلامت مردم و جان مردم به خطر می افتد با آنها برخورد جدی می شود.

وی با بیان اینکه کنترل ورودهای شهرها به خوبی صورت می گیرد و باید دقت ها بیشتر شود گفت: در ایام تعطیلات پنج هزار و ۶۰۰ خودرو برگشت داده شدند.

اعمال محدودیت ها از امروز شنبه در همه شهرهای با وضعیت قرمز به مدت ۱۰ روز/ رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اساس کار ماست/ لزوم برخورد قاطع با نقض ‌کنندگان قرنطینه و شیو نامه های بهداشتی

کلانتری به قاطع بودن در برابر تجمعات تاکید کرد و گفت: همانگونه که دادستان یکی از شهرهای استان در رابطه با تجمعات با برادر خود قاطعانه برخورد کرد، یقینا با متخلفان برخورد شدید خواهد و با هیچکس تعارفی نداریم.

استاندار به مسئله انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، وضعیت زلزله زدگان سی سخت، شرایط سخت کنونی شیوع کرونا، مسئله امکانات و تامین کالاهای اساسی و در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید با تلاش به دنبال راهکارهای نو جهت مقابله با شیوع بیماری کووید -۱۹ باشیم.

استاندار مهمترین عامل جلوگیری از شیوع کرونا، ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا را همراهی و همکاری بیش از پیش مردم بیان کرد و گفت: مردم عزیز استان شرایط را به خوبی درک می کنند و قطعا در این خصوص همچون گذشته همکاری جدی خواهند داشت.
کلانتری با بیان اینکه اکنون که اغلب شهرها به وضعیت نارنجی و قرمز درآمده اند باید بیشتر پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد ابراز داشت: تمام هم وغم ما تامین سلامتی و جان مردم است و با پرهیز از دورهمی ها، اجتماعات و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تعطیلی اغلب فعالیت ها، با ماسک زدن و عدم خروج غیر ضرور از منزل بتوانیم شرایط را به حالت عادی برگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار