فردي كه ضمن آزار يك قلاده سگ و انتشار كليپ آن در فضاي مجازي،‌باعث جريحه دار شدن احساسات عمومي شده بود، در تحقيقات پليس فتا در يكي از روستاهاي شهرستان آشتيان شناسايي و به مرجع قضايي معرفي شد.
کد خبر: ۹۵۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 10 April 2021



به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "احسان آنقی"رئیس پلیس فتا استان مركزي گفت: طی رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، انتشار فیلمی با موضوع آزار رسانی به یک قلاده سگ وجریحه‌دار شدن احساسات هم‌وطنان و ناراحتی حامیان حقوق حیوانات، رسیدگی به این موضوع و شناسایی حیوان آزار با قید فوریت در دستور کار پلیس قرار گیرد.
این مقام انتظامی عنوان افزود: طی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد حیوان آزار در يكي از روستاهاي شهرستان آشتیان شناسایی و برای برخورد متناسب با جرم انجام‌شده به مراجع قضایی معرفی شد.
وی ادامه داد: طبق ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی، انتشار هرگونه فیلم و تصاویر مربوط به حیوان آزاری که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی هم‌وطنان در فضای مجازی شود جرم بوده و در صورت مشاهده،با عوامل انتشارآن با قاطعیت برخورد خواهد شد.
سرهنگ آنقی بابیان این موضوع که برخی از مجرمان، هدف خود را از انتشار این‌گونه کلیپ‌ها صرفاً سرگرمی بیان می‌کنند و از عواقب کار خودآگاه نیستند اظهار داشت: شهروندان با آگاهی از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی از ارتکاب به جرائم خودداری کرده و از انجام هر عملی که باعث تشویش یا تحریک اذهان عمومی شود خودداری کنند و درصورت مشاهده موارد مشابه،مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار