معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از اِعمال محدودیت‌های کرونایی از امروز در استان گیلان خبر داد و گفت: محدودیت‌ها به مدت ۲ هفته در گیلان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 10 April 2021

 

محمود قاسم‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز محدودیت‌های کرونایی در گیلان اظهار داشت: متاسفانه به‌دلیل اوج‌گیری کرونا در کشور و گیلان از فردا با توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به مدت 2 هفته در سطح مشاغل و اصناف تعطیلی‌هایی در نظر گرفته شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان گیلان با بیان اینکه در شرایط فعلی تنها 4 شهر رضوانشهر، ماسال، شفت و سیاهکل از گیلان در وضعیت نارنجی هستند تصریح کرد: هم‌اکنون همه شهرهای گیلان به‌غیر از 4 شهر مذکور در وضعیت قرمز قرار دارند.

قاسم‌نژاد خاطرنشان کرد: از شنبه 21 فروردین ماه به مدت 2 هفته در شهرهای دارای وضعیت قرمز فقط یک گروه از مشاغل می‌توانند برای ارائه خدمات فعالیت کنند و این مشاغل شامل مشاغل ضروری است.

وی با بیان اینکه‌ مشاغل گروه 2 و 3 در شهرهای قرمز تعطیل هستند گفت: اتاق اصناف استان و شهرستان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها نظارت بر امر مذکور را برعهده دارند البته کمیته امنیتی انتظامی ستاد کرونای استان نیز نظارت عالیه این روند را بر عهده دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مشاغلی که مشمول تعطیلی هستند در صورت تخلف، شغل و مکان کسب آن‌ها به مدت دو هفته پلمپ می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان گیلان با اشاره به وضعیت کاری کارکنان ادارات گفت: اداراتی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند در شهرهای دارای وضعیت قرمز، 50 درصد کارکنان خود را می‌توانند در اختیار داشته باشند اما سایر ادارات در وضعیت قرمز تنها یک سوم کارکنان می‌توانند در اداره حضور داشته باشند.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه برخی افراد که حفاظت فیزیکی از سازمان‌ها و ادارات را برعهده دارند می‌توانند در اداره حضور داشته باشند افزود: در حوزه اصناف و مشاغل در 4 شهر نارنجی دو گروه شغلی می‌توانند فعلاً فعالیت کنند و این مشاغل نیز در فضای مجازی و سایت‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بیان کرد: ورود خودروها از شهر زرد و نارنجی به شهرهای قرمز ممنوع است البته خودروها از شهرهای دارای وضعیت قرمز نیز نمی‌توانند به شهر زرد و نارنجی تردد داشته باشند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان گیلان ابراز داشت: در شهرهای قرمز اگر پلاک غیربومی حضور داشته باشد مشمول جریمه یک میلیونی خواهد شد و در شهرهای نارنجی، پلاک‌های غیربومی‌ 500 هزار تومان جریمه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار