فرمانده سپاه نینوا:
فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی و غربالگری در استان برای قطع زنجیره شیوع کرونا ضروری است.
کد خبر: ۹۵۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 10 April 2021

 

به گزارش تابناک گلستان، سردار علی ملک شاهکوهی ظهر امروز در جلسه ستاد استاتی مقابله با کرونا، اظهار داشت: متأسفانه شاهد روند افزایشی شیوع کرونا در استان گلستان هستیم و باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در طرح شهید سلیمانی انجام شد و امیدواریم با همان روند ادامه دار باشد و با شناسایی بیماران زنجیره شیوع را قطع کنیم.

سردار ملک شاهکوهی ادامه داد: از مجموع 550 هزار و 249 خانوار شامل یک میلیون و 980 هزار نفر جمعیت استان، 300 هزار خانوار و یک میلبون و 100 هزار نفر در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند.

وی اضافه کرد: ادامه طرح شهید سلیمانی و غربالگری می‌تواند در کنترل پیک چهارم کرونا در استان گلستان موثر باشد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 320 هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع کردبم و در ماه مبارک رمضان هم 30 هزار بسته معیشتی در سه مرحله توزیع خواهد شد.

سردار ملک شاهکوهی افزود: دو میلبون و 500 هزار ماسک و 120 هزار گان در بیش از 700 واحد تولید و 560 هزار بسته بهداشتی و غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

وی تاکید کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها را جدی بگیریم، با اینکه به برخی مشاغل آسیب وارد می‌شود مجبور هستیم مراعات کنیم تا از این پیک عبور کنیم.

افزایش چشمگیر مبتلایان و بستری‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان نیز در همین جلسه اظهار داشت : استان گلستان در وضعیت قرمز کرونا قرار داد و تعداد مبتلایان و بستری‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

عبدالرضا فاضل گفت: استان گلستان در موج چهارم کرونا و وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط نسبت به یک ماه قبل نگران کننده است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، کردکوی، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز، بندرترکمن، آق قلا، رامیان و گالیکش در وضعیت نارنجی و گمیشان، علی آباد، کلاله و مراوه تپه در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل ادامه داد: هم اکنون 485 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند که 75 بیمار در آی سی یو و 33 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اضافه کرد: فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهرهای قرمز، فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی و فعالیت گروه‌های شغلی چهار در شهرهای زرد ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار