نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان افزود: اکتشاف بهرام گور اگر نقاط حساس محیط زیست رعایت بشود و در ایجاد شغل مانند گل گهر سیرجان ظاهر شود، آثار و برکات خوبی برای استان فارس و شهرستان نی ریز خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 10 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: طهماسبی، نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به این که مالکیت معدن، ملی است و حق بهره برداری از آن واگذار می شود، گفت: دولت طی یک مجوز به شخص این اجازه را می دهد که در زمان و محدوده مشخص اکتشاف کند و اگر به ماده معدنی رسید، پروانه بهره برداری صادر می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، طهماسبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شانس موفقیت معدن تنها ۲ درصد است احتمال دریافت رشوه کمتر می شود.

او در خصوص مطالبات مردم روستای ده فاضل گفت: طی بازدیدی که آبان ماه امسال از روستای ده فاضل داشتم مطالبات مردم در مورد معدن را از مسئولان مربوطه پیگیری کردم که پاسخ آنها این بود که "قانون است و قانون را اجرا کردیم". بنابراین فعلا باید به این قانون احترام بگذاریم اگر نقص از قانون است اصلاحش کنیم.

نماینده مردم نی ریز و استهبان و بختگان در مجلس گفت: ما مرجع ابطال مجوز اکتشاف معدن نیستیم و اجازه ابطال آن را نداریم. برای پیگیری مشکلات کنار مردم هستیم و اعتراضات را منتقل می‌کنیم اما خلاف قانون عمل نمی کنیم.

طهماسبی با اشاره به رد شدن فوریت طرح شفافیت نمایندگان، گفت: رای من هم موافقت با فوریت طرح بود اما نمایندگانی که سابقه داشتند با استدلال مطرح کردند که این طرح در کمیسیون آیین‌نامه بیشتر مورد کارشناسی قرار گیرد و بعد برای رای گیری به صحن مجلس ارائه شود؛ البته اصلاح طرح، مربوط به مسائلی بود که ممکن است برای مردم دردسر ساز شود؛ مثلا شفافیت در رای گیری وزیران، وگرنه شفافیت مالی خودمان را انجام می دهیم چون اگر شفافیت باشد تهمت و بحث کمتر است.

نماینده مردم شهرستان‌های نیریز، استهبان و بختگان در مجلس افزود:این آمادگی را دارم که حقوق و مزایا و همچنین آرای خودم را در اختیار عموم قرار دهم.

وی در خصوص احیای دریاچه بختگان از سد درودزن نیز با اشاره به اینکه این سد تامین کننده آب شرب شیراز است و هر روز نیاز برای آب در این کلانشهر افزایش می‌یابد، گفت: هرگاه مسئله دریاچه بختگان را مطرح کردیم نمایندگان دغدغه مند شیراز و مرودشت گفتند آب شرب مردم مهمتر از دریاچه است. ولی امیدواریم نزولات آسمانی باشد اگر آب نباشد هر چه قدر بنده تلاش کنم و هرچه قدر اعتبارات و بودجه دولتی باشد آب نمی شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در دریاچه ارومیه سرشاخه هایی از کشور های مجاور و کوه های اطراف منحرف کردند و دولت هم اعتبارات ملی و کلانی را تامین کرد و دریاچه ارومیه تا حدودی احیا شد، امیدواریم دریاچه بختگان نیز چنین مسیری طی کند.

وی در خصوص واگذاری پهنه بهرام گور برای اکتشاف بیان داشت: در زمان دولت دوم آقای احمدی نژاد، مطابق با مسئولیتم در شورای حفظ حقوق بیت المال و اراضی به عنوان رئیس دادگستری گزارش تنظیم و مخاطرات زیست محیطی را گوشزد کردم که از واگذاری بهرام گور جلوگیری شد.

طهماسبی گفت: در دولت آقای روحانی، وزیر مربوطه و رئیس سازمان محیط توافق نامه نوشتند و واگذار کردند که بنده در نی ریز نبودم و مسئولیتی هم نداشتم اما جدیدا در این مسئله ورود و پیگیری کردم که ماحصل این اعتراض و پیگیری هم این شد فقط حاضر آن سنگ آهنی که باید از نی ریز به شهرستان دیگری می رفت را متوقف کنند و کارخانجات ترابری را در نی ریز احداث کنند تا برای جوانان اشتغال زایی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان افزود: اکتشاف بهرام گور اگر نقاط حساس محیط زیست رعایت بشود و در ایجاد شغل مانند گل گهر سیرجان ظاهر شود، آثار و برکات خوبی برای استان فارس و شهرستان نی ریز خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار