هوشنگ بازوند در گفتگو با تابناک:
استاندار کرمانشاه از برخورد قاطع و قانونی با متخلفان در رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: از مردم خواهشمندیم با رعایت موارد بهداشتی در مهار بیماری کرونا کوشا باشند.
کد خبر: ۹۵۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 10 April 2021

با افراد متخلف به صورت قانونی برخورد می شودهوشنگ بازوند در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر موج چهارم کرونا را تجربه می کنیم، در حالی که ٩ شهرستان در وضعیت قرمز،  ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ١ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند. این ویروس جهش یافته یا به اصطلاح انگلیسی تمامی سنین را درگیر می کند.

وی افزود: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در کرمانشاه به کمتر از ۵٠٪ کاهش یافته و زمانی که زیر ۵٠٪ است، شاهد رشد بیماری خواهیم بود. از مردم درخواست می کنیم که با این ویروس زندگی کنندو با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع گسترش این آن شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از تجهیزات را در اختیار نداریم، افزود: به عنوان مثال نیازمند پنج دستگاه اکسیژن ساز و تخت های ICU هستیم. اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم کرمانشاه به یک بیمارستان بسیار بزرگ با هزینه های بالا تبدیل می شود. اگر چه استانداری تمام امکانات خود را بسیج کرده و شرایطی به وجود آورده ایم تا بتوانیم کرونا را مهار کنیم.

بازوند از احیا تخت های بیمارستانی برای مواجهه با بیماری کرونا خبر داد و گفت: تجهیزات لازم خریداری شده و جای نگرانی نیست که توانایی مدیریت این بحران را نداشته باشیم. اما همکاری مردم با هزینه ی کمتری منجر به مهار و کنترل بیماری می شود.

وی ادامه داد: نقشه مهار این بیماری را صبح امروز تدوین کردیم، بر اساس پیش بینی های انجام شده، ممکن است به حدود ۲ هزار بستری در روز برسیملذا خواهشمندیم مردم در عین حفظ خونسردی خود همکاری لازم را داشته باشند. برای این امر نیازمند همکاری مطبوعات، رسانه ها و فضای مجازی هستیم.

بازوند تاکید کرد: محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد کرونا برای شهرستان های قرمز از امروز اجرایی می شود، همچنین برای شهرستان های نارنجی و زرد که بسته به نوع شغلشان توسط یک گروه نظارتی به صورت ویژه زیر نظر هستند. خواهش ما این است که مجبور به فراخوان کسی به دادگاه یا دادسرا نشویم و خود با رعایت پروتکل های بهداشتی در مهار موج چهارم کرونا کوشا باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار