جلال رشیدی کوچی با اشاره به بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا بیان کرد: با بی تدبیری مجدد دولت تدبیر و امید، آمار کرونایی ها در مدت اخیر با شدت زیاد و به شکلی عجیب در حال افزایش می باشد و برای همه جای سوال شده که چه اتفاقی می افتد که پیش از مراسم مذهبی مهم ما نظیر دهه اول محرم، دهه فاطمیه و ماه مبارک رمضان شاهد شیوع و پیک های ویروس کرونا هستیم؟!
کد خبر: ۹۵۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 10 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: تا کمی از قبل فرارسیدن نوروز و تعطیلات، آمار مبتلایان به کرونا پایین آمده بود و روزهای خوبی را می شد برای کشور و استان فارس تصور کرد اما به ناگاه تصمیمات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای نوروز ۱۴۰۰ ورق را برگرداند تا گفته شود کشور در پیک چهارم کرونا قرار دارد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد اظهار داشت: تا چند وقت پیش،کرونا به خوبی در سطح کشور و استان کنترل شده بود که پایین آمدن آمار مبتلایان و فوتی ها نیز موید این موضوع بود و با ثبات ایجاد شده در خصوص این بیماری، انتظار ریشه کن شدن آن را داشتیم.

جلال رشیدی کوچی ادامه داد: واکسیناسیون کرونا نیز به سبب پایین آمدن تب کرونا به حاشیه رفته و امکان واکسیناسیون مردم با خیالی آسوده تر، فراغ بال بیشتر و در بازه زمانی بلندتری امکان پذیر بود.

وی با اشاره به بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا بیان کرد: با بی تدبیری مجدد دولت تدبیر و امید، آمار کرونایی ها در مدت اخیر با شدت زیاد و به شکلی عجیب در حال افزایش می باشد و برای همه جای سوال شده که چه اتفاقی می افتد که پیش از مراسم مذهبی مهم ما نظیر دهه اول محرم، دهه فاطمیه و ماه مبارک رمضان شاهد شیوع و پیک های ویروس کرونا هستیم؟!

عضو مجمع نمایندگان استان فارس همچنین مطرح کرد: سوال دیگری که مطرح است اینکه چه می شود ترکیه ای که در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت، مجوز سفر به این کشور صادر و تعداد آن در ایام عید نوروز چندین برابر می شود و هیچ محدودیت و کنترلی در آن سفرها وجود نداشت؟!

وی اضافه کرد: در آخرین خبرها نیز شنیده شده که آقای رئیس جمهور مخالف بسته شدن راه های به ترکیه بوده و مسائل اقتصادی را بهانه این موضوع کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در این شرایط شاهد سختگیری شدیدی نسبت به اماکن مذهبی و مساجد بودیم، رویه ای درست که باید در همه قسمت ها اعمال می شد، این در حالی است که افرادی که به این اماکن رفت و آمد دارند، بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی را دارند.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا در مواجهه با ایام عید و سفرهای نوروزی سهل اندیشی و سهل انگاری داشته، تصریح کرد: باید بررسی دقیقی شود که این اتفاق در اثر سهل انگاری بوده و یا اینکه مسائل دیگری نیز در میان است که البته امیدواریم تنها سهل انگاری مسئولین بوده باشد.

رشیدی کوچی با اشاره به توییت چندی قبل خود گفت: چند وقت قبلی در توییتی اشاره کردم که امیدواریم در پشت پرده این داستان، مافیای دارو نباشند که بخواهند با بالا رفتن آمار کرونا و مطالبه مردمی، واکسن های وارداتی شرکت های خصوصی را به فروش برسانند.

قابل ذکر است که نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد چندی قبل در توییتی نوشته بود: «ان‌شاءالله که این جهش آمار کرونا ربطی به مافیای دارو و واکسن های پیش خریده شده توسط بعضی ها نداشته باشد. »

وی در خصوص نقش مجلس نیز متذکر شد: تصمیمات با دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد و مجلس باید در موضوع تحقیق و تفحص از این ستاد به ویژه در این برهه که شاهد بالا رفتن ناگهانی آمار هستیم، ورود نماید.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس سلامت مردم را اولویت اول عنوان کرد و گفت: تعلل جایز نیست و چند هفته دیگر انتخابات مهم ریاست جمهوری را در پیش داریم، ضمن اینکه مردم دیگر تاب و تحمل کرونا را ندارند بنابراین نباید هیچ گونه کوتاهی و سهل انگاری در مواجه با ویروس کرونا را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار