به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با توجه به تجربه استان خوزستان، پیش‌بینی می‌شود نیاز به ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان زنجان داشته باشیم که این کار امکان‌پذیر نیست چرا که نمی‌توان بخش‌های مهم بیمارستانی را تعطیل کرد.
کد خبر: ۹۵۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 10 April 2021

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ، گفت: تمام شهرستان‌های استان، درگیر و آلوده به کرونای جهش‌یافته انگلیسی هستند که این مورد، نیازمند رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با بیان اینکه بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در استان 5 برابر افزایش یافته است، ادادمه داد: طی هفته گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده و در بخش سرپایی نیز به‌رغم ورود و فعالیت بخش غیردولتی درمانگاه‌های ۱۶ ساعته کووید- ۱۹، شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان با فشار کاری بالا هستیم.

قزلباش، یادآورشد: 3 سد در راستای مبارزه با کرونا در استان وجود داشت که اکنون فقط بیمارستان‌ها به عنوان سد آخر، باقی مانده که با همکاری بیمارستان‌های خصوصی از شکستن سد آخر پیشگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان به 52 درصد تصریح کرد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اِعمال محدودیت‌های کرونایی در راستای پیشگیری از این ویروس، بسیار حائز اهمیت است.

وی، افزود: سرعت انتشار و جهش ویروس کرونا از اقدامات پیشگیرانه کرونایی در برخی از شهرهای استان بیشتر بوده که نیازمند ورود سریع‌تر مسئولان با توان بیشتر است.

قزلباش،یاد آورشد: با توجه به افزایش تست‌های سرپایی و هزینه‌های ناشی از آن و خرید تجهیزات مربوط به ICU بیمارستان‌ها از مسئولان استانی درخواست می‌کنیم منابع مالی مورد نیاز تامین شود تا مشکلی در امر خدمت‌رسانی به مردم به وجود نیاید.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در شرایط قرمز کرونایی موجود، بیماریابی هوشمند بخصوص برای گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای) از جمله اقدامات اساسی در حال انجام است.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به تجربه استان خوزستان، پیش‌بینی می‌شود نیاز به ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان زنجان داشته باشیم که این کار امکان‌پذیر نیست چرا که نمی‌توان بخش‌های مهم بیمارستانی را تعطیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار