فرماندار اردبیل گفت: متاسفانه وضعیت در این شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز شده است و از امروز شنبه محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 10 April 2021

مسعود امامی یگانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراجعات به مراکز بهداشت و درمان شهرستان اردبیل به علت شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است و اگر مردم رعایت نکنند محدویت‌های سخت‌گیرانه اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و برگزاری رزمایشی با محوریت فاصله‌گذاری اجتماعی و تشدید نظارت‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا اعلام کرد: در مدت اعمال محدودیت‌های کرونایی ورود خودرو به شهر اردبیل با پلاک غیربومی و خروج از اردبیل با پلاک بومی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

فرماندار اردبیل به شهروندان توصیه کرد در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی نکنند در غیر این صورت با افزایش بیماران کرونایی شرایط برای خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی سخت خواهد شد.

امامی یگانه افزود: متاسفانه به دلیل عادی‌انگاری، ازدحام و ترددهای زیاد روند بستری‌های کرونا در اردبیل افزایش یافته و اگر مردم رعایت نکنند روزهای سختی در انتظار است.

وی گفت: از شهروندان انتظار داریم از هرگونه ازدحام، دورهمی‌ و ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا میزان ابتلا افراد به این بیماری کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، روند افزایشی کرونا در استان اردبیل از حدود سه هفته پیش و همزمان با سفرهای گسترده نوروزی شتاب گرفته و همانند نیمه پاییز پارسال در مسیر صعودی قرار دارد.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل پیشتر وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا را شکننده اعلام و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، روند شیوع کرونا در این استانصعودی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و نمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌‎های کوثر و نیر در وضعیت زرد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار