فرماندار شمیرانات تاکید کرد: فعالیت گروه یک شغلی با اعمال نظارت بیش از پیش در اجرای دستورالعمل های بهداشتی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ 10 April 2021

به گزارش تابناک تهران از اعلام شامگاه جمعه فرمانداری شمیرانات، سید مهدی ساداتی کنترل موج چهارم کرونا را بسیار سخت‌تر از گذشته برشمرد و اظهار داشت: کرونای انگلیسی با سرعت بسیار بالای شیوع در بین مردم وضعیت حساسی را ایجاد کرده که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم ترددهای غیرضروری می‌توان زنجیره انتشار را قطع کرد.

وی تصریح کرد: فقط گروه شغلی یک با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و گروه‌های دوم، سوم و چهارم، تعطیلی ۱۴ روزه‌ای را برای دومین مرتبه از ابتدای شیوع این بیماری تجربه خواهند کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شمیرانات روند شیوع این بیماری را افزایشی بیان و اذعان کرد: تا چند روز آینده مراجعات سرپایی و بستری مردم به بیمارستان‌ها با رشد فزاینده‌ای روبرو خواهد شد و بیمارستان‌ها باید ظرفیت‌سازی لازم را انجام دهند.

ساداتی همچنین خواستار رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک در معابر عمومی از سوی شهروندان شد و خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری شهروندان در برابر این بیماری موجب وجود موج چهارم شده است . مردم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و دیگر نکات لازم در قطع زنجیره کمک کنند و به کادر بهداشت و درمان که بیش از یک‌سال است ایثارگرانه در سنگر مبارزه با این بیماری منحوس در جنگ هستند هدیه ای گرانبها اهدا کنند.

زیور علی عسگری اوشانی، مسئول مرکز جامع سلامت فشم نیز از توجیه مکتوب و آماده‌سازی رستوران‌ها برای تعطیلی اعلام شده از تاریخ ۲۱ فروردین ماه از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: ضرورت این امر تفهیم شده و نظارت و پایش این امر با شدت و جدیت توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام خواهد شد و قطعاً با متخلفان برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۱۳ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است.

این شهرستان متشکل از ۴ شهر، شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

مناطق شمالی تهران بویژه بخش‌های لواسانات و رودبار قصران به دلیل طبیعتی بکر، کوه‌ها و روددره‌ها، و همچنین تمرکز مراکز تفریحی، خدماتی و رفاهی در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و ورزشکاران مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار