سید کریم حسینی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ روستای خوزستان فاقد آب شرب و بیش از یک هزار و ۶۰۰ روستا با تنش آبی مواجه هستند.
کد خبر: ۹۵۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 10 April 2021

رییس مجمع نمایندگان خوزستان نیز در حاشیه نشس تررسی مساله آب شرب، آب کشاورزی و طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری و طرح‎های انتقال آب از سرشاخه‌ها با اشاره به مشکلات آب در استان، گفت: صحبت درباره طرح‌های انتقال آب در شرایطی که خوزستان با مشکلات آب شرب و کشاورزی مواجه است، کاملا غیرمنطقی و غیر علمی است و و نباید شخص، استان و یا وزارتخانه‌ای با طرح این مسائل تنش اجتماعی ایجاد کند.

سید کریم حسینی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ روستای خوزستان فاقد آب شرب و بیش از یک هزار و ۶۰۰ روستا با تنش آبی مواجه هستند.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه اضافه کرد: تخصیص آب نیمی از طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در استان با وسعت حدود ۲۵۰ هزار هکتار هنوز داده نشده و خوزستان برای تخصیص آب کشت‌های فصلی همچنان با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: با دعوت از کمیته آب کمیسیون کشاروزی مجلس، امروز و روز گذشته در زمینه آب شرب، آب کشاورزی، تکمیل سند ۶ ساله آب کشاورزی استان و انتقال بازدیدهای میدانی از حوضه‌های آبی استان داشتیم.

حسینی اظهار داشت: مجمع نمایندگان خوزستان در تلاش است که با حضور کارشناسان امر این مطلب را به تبیین کند که خوزستان از لحاظ حقابه کشاورزی و محیط زیست و تالاب‌ها و رودخانه‌ها و خلیج فارس با مشکل مواجه است، و این مشکلات با توجه به اتفاقات گذشته، در آینده هم قابل حل نیست بنابراین هیچگونه طرح انتقال آبی نباید مطرح شود و تامین آب شرب شهرها و روستاها هم از لحاظ کمی و هم کیفی محقق شود.

وی گفت: همانطوری که در این جلسه مطرح شد، از سال گذشته هیچگونه طرح انتقال آبی به اجرا درنیامده، و در بازدید میدانی از سرشاخه کارون در بهشت آباد نیز این مساله مطرح شد، و تلاش‌ها و جلسات برای این است که در آینده هم این طرح‌ها به اجرا درنیاید.

حسینی افزود: با توجه به تکنولوژی جدید انتقال آب از دریا به استان‌های کویری، انتظار ما این است که به شکل کلی برنامه‌ای برای انتقال آب از خوزستان و دیگر استان‌ها نداشته باشیم.

برچسب ها: سید کریم حسینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار