مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان:
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی کشت دیم در استان توصیه نمی‌شود و پیش بینی می‌شود کشت دیم بهاره امسال در استان کاهش یابد.
کد خبر: ۹۵۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 08 April 2021
تابناک خراسان جنوبی : سید مجتبی حسینی، امروز پنج شنبه ۱۹ فروردین گفت: خراسان جنوبی حدود ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی دارد که ۴۰ هزار هکتار آن در پاییز و ۳۰ هزار هکتار در بهار زیر کشت محصولات مختلف می‌رود.

 وی با بیان اینکه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی کشت بهاره را انجام دهند، افزود: در این فصل کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم به شرایط اقلیمی استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کاهش نزولات آسمانی کشت دیم در استان توصیه نمی‌شود و پیش بینی می‌شود کشت دیم بهاره امسال در استان کاهش یابد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشاورزان استان دامدار نیز هستند و امسال با فقر مراتع به دلیل شرایط نامناسب بارندگی مواجه هستیم توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به کشت محصولات علوفه‌ای اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: محصولات کشت بهاره در خراسان جنوبی شامل سورگوم علوفه‌ای، سورگوم دانه‌ای، چغندر علوفه‌ای، چغندر قند، انواع سبزی و صیفی، ذرت و پنبه است.

وی بر استفاده از بذور سازگار و اصلاح شده دارای بازده و عملکرد بالاتر تأکید کرد و یادآور شد: معرفی ارقام پربازده و اصلاح شده از مهم‌ترین فاکتور‌های ارائه شده کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار