استاندار خوزستان گفت: نیروی انتظامی باید جلوی خروج مرغ را از استان بگیرد تا جلوی تنش و تخلف در این بخش گرفته شود.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 08 April 2021

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برای کنترل کمبود و افزایش قیمت مرغ باید از راهکارهای مصوب در این ستاد استفاده کرد و دستگاه‌های مربوطه مکلف به انجام آن هستند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی مکلف است که بر میزان عرضه مرغ به کشتارگاه‌های خوزستان نظارت داشته باشد و آماری دقیقی را از این بخش ارایه دهد، و سازمان صمت نیز باید بر توزیع مرغ در بازار نظارت ، و میزان و نحوه عرضه مرغ را رصد کند و گزارش آن را ارایه دهد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اداره کل تعزیرات حکومتی نیز بر اصناف نظارت داشته باشد، زیرا حضور بازرسان تعزیرات در بازار می‌تواند جلوی وقوع بسیاری از تخلفات را بگیرد.

وی افزود:نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد جلوی خروج مرغ را از استان بگیرد و فرمانداران در خوزستان نظارت کافی داشته باشند تا مرغ از استان خارج نشود.

استاندار خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به ۲ برابر شدن قیمت شن و ماسه در استان افزود: متاسفانه این امر نشان دهنده نقش دلالان در این بخش است.

وی با تاکید بر شدت گرفتن نظارت بر توزیع و عرضه شن و ماسه، به منظور کنترل نابسامانی در این بخش گفت: لازم است سامانه‌ای برای فروش و عرضه سیمان تهیه شود تا دلالان امکان ایجاد تنش در بازار را نداشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی میزان جوجه‌ریزی در استان گفت: برای ماه مبارک رمضان امسال ۹هزار تن مرغ در استان تولید و تامین‌خواهد شد و در صورت کمبود ستاد تنظیم بازار باید مرغ منجمد توزیع کند.

خدارحم امیری زاده افزود: استان‌های ایلام و فارس اعلام آمادگی کردند در صورت نیاز به خوزستان مرغ عرضه کنند.

مصرف روزانه مرغ در خوزستان با توجه به گران شدن گوشت قرمز به ۴۵۰ تن رسیده است.

در خوزستان ۷۵۰ واحد مرغداری فعال وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار