سیامک آزادی در گفتگو با تابناک:
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: هدف ما در سال ۱۴۰۰ ایجاد ساختار‌های فناورانه، توسعه اکوسیستم فناوری، تجاری سازی ایده ها، توسعه فعالیت‌های ملی و بین المللی پارک و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان استان می‌باشد.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 08 April 2021

سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در سال ۱۴٠٠ با توجه به راه اندازی فناوری استان، بیش از ۱٠٠ تیم و واحد فناور و همچنین تعدادی از شرکت‌های کار گزاری ارائه دهنده خدمات فنی و تخصصی در حوزه فناوری و نیز واحد‌های تحقیق و توسعه صنایع بزرگ در برج مستقر می‌شوند.


وی افزود: ساختار‌های فناورانه ما مانند شتاب دهنده‌ها و مراکز نو آوری در این برج مستقر خواهند شد، در واقع در سال ۱۴٠٠ با حضور واحد‌ها و شرکت‌ها گام موثری را در توسعه‌ی اکوسیستم فناوری استان بر خواهیم داشت که از مهمترین برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود.


رئیس پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: تاکید ما ایجاد ساختار‌های فناورانه از جمله راه اندازی مراکز نو آوری و شتاب دهنده‌های تخصصی با مشارکت بخش خصوصی و موسسات فناور و دانش بنیانی است که در این حوزه به بلوغ رسیده اند و به دنبال ایجاد ساختار‌های فناورانه هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد: توسعه و ایجاد اقدامات یا زیر ساخت‌های مورد نیاز برای تجاری سازی ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به محصولات بازار محوری که شرکت‌ها خواهند داشت از دیگر برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۰ می‌باشد، بر این اساس حوزه مجتمع نو آوری ما که سوله‌های کارگاهی را در اختیار واحد‌های فناور قرار می‌دهد، وضعیت کارگاه تولیدی را دارد که تا پایان سال این ظرفیت در حوزه‌ی تجهیزات پزشکی و غذا و دارو نیز افزایش و به حدود ۲۴ سوله‌ی کارگاهی خواهد رسید.


وی بیان کرد: توسعه‌ی فعالیت‌های ملی و بین المللی پارک علمی و فناوری کرمانشاه از دیگر برنامه‌های ما در سال جدید می‌باشد، ارتباط و همکاری مشترکی در سطح کشور با مراکز و سایر بازیگران حوزه‌ی فناوری اعم از پارک‌های علم و فناوری و مراکز نو آوری در داخل و خارج از کشور از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

آزادی  تاکید کرد: به صورت خاص و با توجه به نزدیکی به بازار عراق و پتانسیلی که در این بازار وجود دارد به دنبال ایجاد یک مرکز تسهیل گیری تحت عنوان توسعه‌ی صادرات محصولات دانش بنیان و فناور به کشور عراق با محوریت اقلیم کردستان هستیم تا از این طریق کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان را پوشش دهیم و بتوانیم به عنوان یک مرکز برای صادرات محصولات سایر استان‌ها به عراق ارتباط ایجاد کنیم و سبب توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار